Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: Zatarty tłok w 1-szym cylindrze - kupić silnik czy naprawiać?

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar odrobina156
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Stelvio Sprint MY 2020 Blue Misano Lancia Ypsilon Platinum 1.3 mje
    Postów
    822

    Domyślnie

    Koledzy juz mogę się pochwalic, ze wlasnie odebralem belle od mechanika po miesiecznej rozłace. Silniczek zrobiony na dotarciu poki co działa jak zegarek
    Najprawdopodobniejsza przyczyna zatarcia tłoka w cylindrze bylo jakies zaciecie wtrysku i nie rozpylal odpowiednio ropy tylko lał co przyczyniło sie do zatarcia. Zostawilem 4000zl i mam nadzieje ze teraz bede dlugo i spokojnie jezdzil. Co moge Wam polecic zeby uniknac podobnych do mojej przygod lejcie np co 2 tankowanie do paliwa albo niewielka ilośc mixolu ewentualnie srodek do czyszczenia układu paliwowego np. STP. Dzieki temuy nie bede sie przycinały zadne zaworki ani nic podobnego bo po tych preparatach beda dobrze nasmarowane , a nie tylko natłuszcone ropa. Pozdrawiam

  2. #22
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Opel Corsa
    Postów
    1

    Domyślnie Kilka słów w tymże temacie

    Witajcie

    Trafiłem przez przypadek na Wasze forum i przeczytałem wielce ciekawe rzeczy Ponieważ rzecz dotyczy mojej firmy i tego, czym się zajmujemy, pozwolę sobie na kilka słów komentarza.

    1. "naprawdę mechanik zaproponował ci remont tylko jednego cylindra? takie rozwiązanie to dla handlarzy jest żeby skleić auto do kupy i sprzedać jakiemu frajerowi. Tłoków jest 4 i remontować trzeba wszystko razem"

    Mechanik zaproponował dobre rozwiązanie. Tulejowanie zatartego cylindra i nowy lub używany (w dobrym stanie) tłok, to rozwiązanie optymalne. Naprawiamy swój silnik i nie narażamy się na "niespodzianki" przy zakupie czegoś podobnego, niewiadomego nam pochodzenia.

    2. "Raczej kupić cały dół silnika, remont 1/5 silnika mija się z celem. jedyne co mogę Ci dać to namiar gdzie w krk kupić pewny motor.. za dół silnika bez miski olejowej do 1.9jtd jak pytałem zazwyczaj liczą 500zł do 2.4jtd pewno z stówkę więcej"

    Radio Erewan nadaje. Silniczek prawie nówka sztuka, pewny i z gwarancja.... do bramy? I do tego za grosze. Opcja dla totalnych frustratów z dużą kasa i chęcią ryzyka

    3. "leje Castrol GTX Magnatec 10W40

    Tego castrola to bym nawet do malucha nie zalał..."

    Spece od smarowania tez są obecni Dziwne, ze kiedyś na Selektorach i Hipolach jakoś się dawało rade

    4. "ciekawe jak po wymianie jednego tłoka wyglądało by wyważenie silnika, które jest bardzo ważne aby silnik równo pracował.. pewnie kiepsko"

    Z pewnością będzie kiepsko, w końcu to inny tłok, a w montowni AR to prawie jak w F1 Różnice w takim czy innym tłoku są sprawa marginalną i drobiazgową i nie maja wpływu na prace silnika koniec kropka.

    5. Finalnie kilka zdań od użytkownika samochodu.

    „Jeśli chodzi o remont to kontaktowalem się z kilkoma osobami obeznanymi w temacie i twierdzą ze najpewniejszym rozwiazaniem jest wstawienie tulei na cylinder i tylko jeden gdyz nie ma sensu szlifowac calego bloku jak pozostale 4 cylindy wygladaja praktycznie jak nowe! Odnosnie przekladki bloku duzo zachodu jazdy, ryzyka bo nigdy nic nie wiadomo co sie kupi:/ Odnośnie oleju sam nie wiem jeżdzilem innymi autami na Castrolu tez włoskich marek i busem zrobiłem 370tys. km bez problemu. W każdym razie decyduje się na nowy tłok wstawienie tulei, po drodze wszystkie uszczelki jakie są potrzebne i napewno zaleje juz Selenię i na niej bede smigal. Przerażenie mnie ogarnia tylko jak pomysle o koszcie bo najprawdopodobniej w 2000tys. zl sie nie zamknie:/ Bo wszystko chce oryginal! Mam nadzieje ze bella pozniej bedzie sluzyla dlugie lata...
    W moim przypadku decyzja zapadla. Robie szlif 1-ego cylindra wsatwiam tuleje, nowy tłok, nastepnie na calej reszcie nowe pierscienie, uszczelki i cala resztę, która nada się do wymiany Koszt bagatelny bo ok. 4000tys zł ale coż za zdrowie trzeba płacic Dodam tylko, że wszystko na nowych oryginalnych cześciach składam wszystko z salonu dlatego cena niezbyt przyjazna mej kieszeni, ale.... Rezygnuje z oleju Castrol GTX Magnatec 10w40 i zalewam oryginalna Selenie oraz wymiana wszystkich swiec na nowe pomimo tego iz jedna tylko niepewna. Idzie zima wiec wszystko musi byc "tip-top"
    Juz nie moge sie doczekac odbioru mej lubej;D Acha i po remoncie silnik mechanicznie ma byc jak nowy wiec konieczne bedzie docieranie czyt. spokojna jazda. Pozdrawiam
    Decydując się na takie rozwiązanie przede wszystkim chodziło mi o rozwiązanie pewne, a kupno silnika już takim nie jest tym bardziej uzywanego, wiadomo jak to jest z handlarzami u nas. Co mi z tego ze na stole go ocenie jaki jest dół? Jak pewny nigdy nie bedzie! O wyważenie się nie martwie silnik przy 160tys przebiegu napewno nie bedzie miał tłoki w dobrym stanie tzn. reszta będzie w dobrym stanie. Nie ma co szlifowac zeby wagę wyrównac, ponieważ na każdym tłoku jest symbol A lub C, który oznacza jego wagę u mnie jest A taki mam zamówiony i napewno będzie wszystko tak jak ma byc. Gośc, który robi mi auto jest serwisantem w Alfie w Rzeszowie i zna się na rzeczy”

    Kilka slow komentarza ode mnie.

    a. Właściciel samochodu podjął słuszną decyzję. Zawsze lepiej remontować i naprawiać własne, niż iść "tańczyć na lód" i szukać czego innego, używanego, co może być gorszym szajsem niż to co mamy.
    b. Wymiana jednej tulei nie zmienia parametrów silnika ani nie powoduje, ze staje się on gorszy niż inne, podobne jednostki napędowe.
    c. W kwestii formalnej i terminologicznej. Właściciel samochodu zlecił i wykonał tulejowanie cylindra a nie jego szlif i wstawienie tulei
    d. Zawsze jeździmy na sprawdzonych i znanych olejach
    e. Wstawienie tej tulei plus używany tłok to u nas koszt około 600-650pln. Do 4000pln. troszkę daleko. Rozumiem, ze koszty uszczelek, robocizny i tych ORYGINALNYCH CZESCI są spore, ale nie popadajmy w przesadę. Jest dużo zamienników nie koniecznie z Wietnamu, które są dużo tańsze niż części z oryginalnym znaczkiem AL. Taka naprawa silnika może być równie efektywna, a dużo tańsza. Ale to tekst na osobny artykuł
    f. Symbol na tłoku nie oznacza jego WAGI a jego SELEKCJE. Pomiędzy tłokiem a cylindrem musi się znajdować określony luz montażowy. W zależności od budowy tłoka jak i silnika, w którym ten tłok się znajduje, ten luz jest mniejszy bądź większy. Tłok z wkładkami czy bez? Z denkiem chłodzonym magistralą olejową czy bez? Grafitowany czy nie? Inaczej pracuje tłok w silniku wolnoobrotowym a inaczej w sportowym samochodzie, który "wkręca się" do kilkunastu tysięcy obrotów. Dlatego tez waga nie ma aż takiego znaczenia, a tolerancja tłok/cylinder - tak. Za ciasno, zaciera się. Stajemy i dzwonimy po Pomoc Drogową.
    g. Po przeprowadzonym remoncie nie jest potrzebna żadna spokojna jazda ani docieranie. To nie dawne czasy ani archaiczne technologie. Czy komuś, kto teraz kupuje auto mówią w serwisie, że ma spokojnie jeździć? Jeździć należy normalnie i z głową a wszystko będzie okej

    Mam nadzieje, ze właściciel tej Alfy jest zadowolony i cieszy się z jazdy swoim autkiem Uważam, ze podjął właściwą decyzje remontując swój samochód. Czego Wam również serdecznie życzymy A jak się cos popsuje, to zapraszamy na www.ht.com.pl. Wszelkie porady gratis

  3. #23
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Robertonsky@gma
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    UK
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 v24, W-168 , Vectra 1.9 150
    Postów
    139

    Domyślnie

    To nie cylindry maja wyglądać jak nowe, tylko gładź cylindra. można ja ocenic manualnie paluchem lub jak wszystko jest rozebrane to pomierzyć i zdecydować. Jeżeli chcesz samochód na dłużej to honowanie cylindrów jeden tłok i zestaw pierścieni. Jeżeli panewki są OK. Ale trudno oceniac co tam się stało bez podanego licznika i zdjęcia tegoż tłoka. Może tylko się lekko przytarł i wystarczy zmiana pierścionków. Chyba ze jest wtarty w cylinder. A stukac mogła panewka TEŻ

  4. #24
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Robertonsky@gma Zobacz post
    To nie cylindry maja wyglądać jak nowe, tylko gładź cylindra. można ja ocenic manualnie paluchem lub jak wszystko jest rozebrane to pomierzyć i zdecydować. Jeżeli chcesz samochód na dłużej to honowanie cylindrów jeden tłok i zestaw pierścieni. Jeżeli panewki są OK. Ale trudno oceniac co tam się stało bez podanego licznika i zdjęcia tegoż tłoka. Może tylko się lekko przytarł i wystarczy zmiana pierścionków. Chyba ze jest wtarty w cylinder. A stukac mogła panewka TEŻ
    HTSzlifiernia zamieścił tutaj jakże cenny głos rozsądku i praktyki a zaraz po nim niestety znowu słaba wypowiedź.
    Chcesz oceniać stopień zużycia tłoka na podstawie zdjęcia?! Co Ci da przebieg auta?!
    Koledzy, bez pomiarów bardzo dokładnych nie ruszamy wnętrza silnika.
    Tam się mierzy z dokładnością do setnych milimetra a kolega pisze o pomiarze paluchem!
    Tłok ma owal i stożek. Do tego bardzo ważny jest pomiar wybicia rowków pierścieniowych. Od tych pomiarów zależy sposób naprawy.
    Wnętrze silnika powinna naprawiać tylko osoba z dużą praktyką, warsztatem i wiedzą.
    Nie słuchajcie takich rad.

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Tego castrola to bym nawet do malucha nie zalał...
    Na tym castrolu mój maluch przejechał 170 tyś a potem poszedł dalej

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał carramba Zobacz post
    Moja propozycja to zakup używanego silnika, ale z opcją gwarancji rozruchowej.Remonty tego typu były dobre w czasach PRl-u, kiedy technologie nie były tak zaawansowane jak obecnie i osobiście nie wierzę, że super mechanik bez odpowiednich urządzeń jest w stanie tak złożyć silnik, że będzie on pracował wiele tysięcy km
    A jak myślisz z jakich lat pochodzi silnik 2,4 td?
    Gratuluje udanej naprawy i życzę bezawaryjnej jazdy

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał HTSzlifiernia Zobacz post


    Spece od smarowania tez są obecni Dziwne, ze kiedyś na Selektorach i Hipolach jakoś się dawało rade
    taa , a później były remonty kapitalne co 100 tys km , dobry interes byłby znów , nie ?
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał HTSzlifiernia Zobacz post

    4. "ciekawe jak po wymianie jednego tłoka wyglądało by wyważenie silnika, które jest bardzo ważne aby silnik równo pracował.. pewnie kiepsko"

    Z pewnością będzie kiepsko, w końcu to inny tłok, a w montowni AR to prawie jak w F1 Różnice w takim czy innym tłoku są sprawa marginalną i drobiazgową i nie maja wpływu na prace silnika koniec kropka.

    Nie mają wpływu? Możesz wyjaśnić nam tutaj dlaczego?

  8. #28
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    e. Wstawienie tej tulei plus używany tłok to u nas koszt około 600-650pln. Do 4000pln. troszkę daleko. Rozumiem, ze koszty uszczelek, robocizny i tych ORYGINALNYCH CZESCI są spore, ale nie popadajmy w przesadę. Jest dużo zamienników nie koniecznie z Wietnamu, które są dużo tańsze niż części z oryginalnym znaczkiem AL. Taka naprawa silnika może być równie efektywna, a dużo tańsza. Ale to tekst na osobny artykuł

    do Alfy przy remoncie nie ma zamienników .. ceny w okolicach 5000 zł są normalne

    f. Symbol na tłoku nie oznacza jego WAGI a jego SELEKCJE. Pomiędzy tłokiem a cylindrem musi się znajdować określony luz montażowy. W zależności od budowy tłoka jak i silnika, w którym ten tłok się znajduje, ten luz jest mniejszy bądź większy. Tłok z wkładkami czy bez? Z denkiem chłodzonym magistralą olejową czy bez? Grafitowany czy nie? Inaczej pracuje tłok w silniku wolnoobrotowym a inaczej w sportowym samochodzie, który "wkręca się" do kilkunastu tysięcy obrotów. Dlatego tez waga nie ma aż takiego znaczenia, a tolerancja tłok/cylinder - tak. Za ciasno, zaciera się. Stajemy i dzwonimy po Pomoc Drogową.

    Jak twierdzicie, że waga nie ma większego znaczenia to nigdy do Was bym samochodu nie oddał ... aby silnik równo i dobrze pracował muszą być doważone korby i tłoki...

    g. Po przeprowadzonym remoncie nie jest potrzebna żadna spokojna jazda ani docieranie. To nie dawne czasy ani archaiczne technologie. Czy komuś, kto teraz kupuje auto mówią w serwisie, że ma spokojnie jeździć? Jeździć należy normalnie i z głową a wszystko będzie okej

    Panu już podziękujemy
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

Podobne wątki

  1. [159] Silnik zatarty?
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 22-07-2015, 21:31
  2. [2.4] silnik ani drgnie. Zatarty?
    Utworzone przez apocaer w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 03:36
  3. [GTV] Cieknąca chłodnica oleju GTV 3.0 V6 24V - kupić czy naprawiać?
    Utworzone przez Bart87 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-10-2013, 05:06
  4. Zatarty silnik
    Utworzone przez zbaku7 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 05-03-2013, 17:02
  5. JTS - zatarty silnik.
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 22:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory