Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Maglownica - jak wyjąć/wyjmowaliście?

  1. #11
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Elektronika swoja drogą, sam pisze soft do niej, więc czasem trzeba mieszać zainteresowania by nie zgłupieć :-).

    Magiel wyjmuję bo mam wyciek, druga sprawa muszę wymienić kolejny przegub do którego przykręca się końcówkę drążka, przy okzaji mam lepszy dostęp do gum stabilizatora i je wymieniam, przy okazji sprawdzę co tam już ruda zjadła i gdzie zabezpieczyć na kolejne lata, no i jak wyjęty już alternator to idą nowe łożyska do niego.

    Będąc na urlopie, wypoczęty po wycieczkach, mający nowy zestaw kluczy proxxon'a, który chcę sprawdzić czy rozkręci i skręci moją Alfę postanowiłem sam to zrobić.


    Wyjąłem .

    Teraz tak:
    1. Odkręciłem kolektor ssący - przepustnice itd. można układać wtedy wygodnie przewody.
    2. Wyjmujemy alternator - lepiej się manewruję rękoma przy wyjmowaniu magla bo z tej strony wyjmowałem - jest większa dziura przy nadkolu, po drugiej stronie są biegi, skrzynia itd.
    3. Odpina się jak kolega SG0240 pisał rurę od portek.
    4. Dla lżejszego odkręcania sanek (tych sześciu śrub z tyłu sanek) można podeprzeć po środku sanki podnośnikiem i lekko unieść.
    5. Odkręcamy 6 śrub - z jednej strony 2x18stki i 1x15 z drugiej strony to samo.
    6. Teraz śruby boczne - dobrze by było przy odkręcaniu bocznych śrub potrzymać ten bok podnośnikiem bo będą sanki opierać się na tych śrubach.
    7. Po odkręceniu lekko wszystko opada.
    8. By nie siłować się za mocno odkręcamy poduchę skrzyni i opieramy delikatnie o przegub wewnętrzny na łączeniu wahacza z sankami (bardzo mała siła działa na przegub, więc nie uszkodzi się)- sanki opadną aż miło - lekko jeszcze sanki dogiąć w dół i pyk - magiel wyjęty z otworu :-).

    Dużo odkręcania, ale to tylko pozory jak się to robi pierwszy raz, za drugim razem pewnie pójdzie szybciej :-).

    Teraz powymieniać uszczelniacze, podkładki w maglu (zakupiłem zestaw naprawczy), łożyska w altku, gumy łącznika itd. itd. etc. i poskręcać dosyć mocno i cieszyć się resztą urlopu :-).

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ależ miło czytać taki post.
    Dobrze, że takich gości nie ma za dużo bo by ASO i inne warsztaty z torbami poszły.
    A jak oceniasz możliwość wyjęcia alternatora po wyjęciu samego kolektora ssącego z przepustnicą, bez opuszczania belki?
    Jak wyjąłem u siebie kolektor to zauważyłem, że zrobił się niesamowity dostęp do altka, ale nie sprawdzałem, czy da się go wyjąć.
    Pytam, bo w warsztatach opuszczają belkę w tym celu, kroją klientów i gadają, że inaczej się nie da. A ja swego czasu doszedłem do takiej wprawy, ze wyjęcie kolektora zajmowało mi 0,5 godz - nawet nie odkręcałem od niego przepustnicy.

  3. #13
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Jak ktoś opuszcza belkę to naprawdę robi sobie więcej pracy.
    Już kiedyś pisałem jak miałem problem z kolektorem i jego szczelnością, że alternator można wyjąć górą i jest o wiele szybciej! Tak samo rozrusznik itd.

    Wystarczy rozkręcić rurki dolotu, przepływkę, przepustnice, włożyć łapkę pod kolektor poodkręcać "górne" śruby trzymające kolektor i śruby resoru kolektora,ale to już będąc w kanale. Teraz dopiero odpinać gumy z kolektora ponieważ gumy trzymają kolektor i nie blokuję nam śrub. Można wtedy rękoma je wykręcić.

    Ta metoda przy okazji pozwala na wylanie oleju z kolektora jak już jest sporo przegląd rur dolotu i przepustnicy itd. etc.

    Ja wole ten sposób.

    Już maglownica na stole oczyszczona - postaram się zdjęcie umieścić.
    Nie ma ona żadnych ubytków, listwa zębata idealna, łożysko w które wpuszczona jest "ośka" idąca do kolumny kierownicy też wymieniam, a co mi tam :-).
    Tam gdzie pracuję "tłok" ścianki są jak lustro.

    Teraz zabawa z czystością chirurga by nie nabałaganić, wymiana całości uszczelniaczy, nasmarować listwę smarem molibdenowym i nie zapomnieć przy składaniu by zrobić mgiełki olejowej tam gdzie trzeba.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Tak właśnie myślałem - dzięki za info.
    Jak zrobisz wszystko to napisz, jak działa.

  5. #15
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Maglownica na miejscu, czekam na płyn, zalewam i sprawdzam.



    Rozbiórka maglownicy była ciekawa i prosta.

    Ze względu, że już ktoś na forum podał jak rozebrać magiel (KLIK) dodam tylko małe uwagi:
    Dobrze jest odkręcić nie same końcówki drążków, a cały drążek/przegub od listy zębatej.

    Oryginalne przeguby TRW są trudne do wykręcenia od listwy bo nie mają na początku profilu na żaden klucz są czysto okrągłe/kuliste w miejscu gdzie łączą się z listwą i nie ma za co je złapać, do tego listwa ma jedyne wcięcie na klucz tylko po jednej stronie!Dlatego taką kulkę w imadło i z drugiej strony klucz na listwę - ciach i gotowe.

    Ze zdejmowaniem simmering'ów nie ma problemu - jedyny problem jest z wewnętrznym simmering'iem umieszczonym po środku magla.
    Ja go potraktowałem śrubokrętem - wbijałem cienki śrubokręt między simmering,a ściankę. Później wydłubałem.Poszło bez problemu.
    W zestawie naprawczym są białe pierścienie - nie pomylić grubości!!!!
    Jedne są cienkie inne grubsze. Zanim zdejmiecie oryginalny pierścień naciągnijcie nowy by zobaczyć czy wam nie pęknie - one się rozciągają, więc powoli bez nerwów naciągać. Tak rozciągnięty pierścień można na czas usuwania oryginalnego zdjąć. Tak jest bezpiecznie bo jak zdejmiemy oryginał,a nam pęknie nówka to będzie problem .
    Po nałożeniu tak rozciągniętego pierścienia trzeba go czymś lekko ścisnąć by zrobił się ciaśniejszy i nie robił nam później problemów ze składaniem.

    Magiel w środku i wszystkie jego części muszą lśnić!
    U mnie tam gdzie jest cylinder, w której posuwa się tłok z listwą był jak lustro.
    Kiedy mamy założone simmering'i, pierścienie to zanim złożymy wszystko trzeba delikanie posmarować listwę, pierścienie, wewnątrz simmering'i olejem by lepiej weszło . Dużo dać smaru, ja dałem molibdenowy na zębatkę i okolice łożyska.
    Składamy do kupy itd. etc. dużo można by było pisać na ten temat .

    Podnoszenie sanek odwrotnie jak opuszczanie,ale z tą różnicą, że najlepiej je równo podnieść i złapać lekko tymi 6-oma śrubami tył sanek by nam nie jeździły. Dokręcamy boki, tył itd.

    Koszty:
    230zł - zestaw naprawczy.
    8zł - łożysko w maglu 12x32x10 - wziąłem kryte.
    0zł - smar miałem i mam jeszcze
    Razem 238zł i w sumie dwa dni pracy.

    Chyba o niczym nie zapomniałem.

    Dam znać jak ze szczelnością, ale widząc lustro w cylindrze, dobrze założone simmering'i i pierścienie stwierdzam, że powinno być ok .

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Gratulacje.
    A gdzie kupiłeś zestaw naprawczy?
    Czy jest jakiś wybór wśród różnych producentów takich zestawów?
    Jak oceniasz stan listwy zębatej, czy środkowa część była trochę zużyta.
    Czy dokonałeś regulacji przekładni śrubą regulacyjną?
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 03-09-2010 o 19:27

  7. #17
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    no ładnie za 238 zł zregenerować maglownicę. kupa babrania się ale warto jak widać bo mechanik ze 200 zł + 600-800 zł za regenerowaną maglownicę.
    mam nadzieję że mi nie siądzie prędko ale już opis jak i co zrobić jest za co dzięki

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  8. #18
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Zestaw naprawczy od znajomego. Nr. zestawu AS 13198. firmy Auto Suppliers Limited. Na allegro ceny wahają się od 220 - 240zł.
    Widziałem też tańszy odpowiednik firmy zdaje się Corteco chyba mniej niż za 200zł.

    Listwa zębata:
    -same ząbki były w idealnym stanie, nie było widać na nich rys, czyli były dobrze dociągnięte do ślimaka. Natomiast dolna część listwy na samym środku miała lekkie, sporadyczne spolerowanie, prawie nie widoczne i nie czuć nic było pod palcem po 10 latach użytkowania

    Na śrubie regulacyjnej są działki, o jedną działkę podkręciłem i sprawdziłem czy listwa przesuwa się spokojnie i lekko od początku do końca.

    cinas1980 żadna kupa babrania, sam to robiłem bo wszyscy w pracy, a ja na urlopie i nie miał kto potrzymać/pomóc i dałem rade. Pierwszym razem trochę jest myślenia co i jak, ale za drugim razem by było o wiele szybciej.

    Dajesz 600-800zł za regenerowaną maglownicę, pomalowaną pewnie srebrzanką i nie masz pewności czy koleś wciskając pierścienie nie przyciął je na krawędzi i czy nie puszczą one za jakiś czas itd.
    Kolega pojechał na regeneracje magla w 156, wyjęcie + regenracja gdzie padł tylko jeden zewnętrzny simmering idący do kierownicy - zapłacił 1300zł bo stwierdzono, że jeszcze coś jest nie tak,a wątpię bo miał to co ja, sprawny magiel i sparciały od rdzy simmering(od zewnętrznej strony blaszka metalowa rdzewieje i ściąga gumę,dlatego przepuszcza i leje olejem do kabiny)

    Wczoraj robiłem test szczelności, wysokie obroty, kierownica lewo-prawo, dodam, że głupio się jeździ bo delikatniej się skręca i strasznie czuła kierownica, mam koła 16" 205-tki i kręcąc na postoju jak by ich nie było

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Tekken666
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    156 1,9 JTD 2000r 77kW
    Postów
    379

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinTM Zobacz post
    Wczoraj robiłem test szczelności, wysokie obroty, kierownica lewo-prawo, dodam, że głupio się jeździ bo delikatniej się skręca i strasznie czuła kierownica, mam koła 16" 205-tki i kręcąc na postoju jak by ich nie było
    Po pierwsze gratulacje bo nie każdy by się tego podjął i zrobił jak należy. A co do kręcenia: u mnie po regeneracji (w zakładzie) też kierownica jest bardzo czuła i leciutko chodzi. Rzeczywiście na postoju można kręcić i nie czuć w ogóle oporu . Po prostu działa super .

Podobne wątki

  1. Jak wyjąć maglownice?
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-02-2017, 22:01
  2. [155] Dywan - Jak wyjąć?
    Utworzone przez Arek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-09-2013, 19:27
  3. Jak wyjąć radio DIN 2 z GT
    Utworzone przez gacekszadek w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-06-2012, 16:57
  4. [166] Jak wyjąć ics-a ?
    Utworzone przez vtiii w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-07-2010, 21:35
  5. Jak wyjąć radio?
    Utworzone przez Bronuś w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-07-2010, 18:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory