Strona 108 z 144 PierwszyPierwszy ... 8589899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,071 do 1,080 z 1436

Temat: “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić

  1. #1071
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    Moja nie wywalała błędu, przeładowywała, ale bez przebicia ponad ogranicznik. Co się okazało, mimo iż grucha ładnie pracowała, overboost wyczyszczony, czujnik też, geometria była ostro zaczadzona, po regeneracji - wykresik zadane/zmierzone idealnie pokryty
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

  2. #1072
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał arekgr Zobacz post
    Moja nie wywalała błędu, przeładowywała, ale bez przebicia ponad ogranicznik. Co się okazało, mimo iż grucha ładnie pracowała, overboost wyczyszczony, czujnik też, geometria była ostro zaczadzona, po regeneracji - wykresik zadane/zmierzone idealnie pokryty
    Taka sytuacja też może mieć miejsce - to nie wykluczone, ale uważam że powinno się zaczynać od "łatwiejszych" przyczyn Chyba łatwiej wyczyścić VGT bądź MAP sensor niż kierownice zmiennej geometrii turbiny...

  3. #1073
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    159 TI 2.4 Sedan
    Postów
    2

    Domyślnie Motor Control System Failure - błąd po zamknięciu zaworu EGR

    Witam,
    Na początek witam jako nowy członek forum...

    Błąd z tematu wyskakuje (i zapisuje się) u mnie na biegu jałowym, lub po dłuższej ostrej jeździe. Silnik rozgrzany. Praktycznie zawsze wyskakują błędy P0235 (czujnik ciśnienia doładowania) oraz P0069 (czujnik ciśnienia powietrza). Sprawdzane Multiecuscanem. Konkretnie:
    - po odpaleniu silnika, parametry "masa powietrza zmierzona" oraz "masa powietrza oczekiwana" pokrywają się.
    Parametr "zmierzone ciśnienie doładowania" jest o ok 40mbar większe od oczekiwanego, ale błąd nie wyskakuje.
    - po upływie ok 90sekund, w momencie zamykania się zaworu EGR (parametr 1%) Masa powietrza i ciśnienie doładowania diametralnie się zwiększają. Po kilku sekundach zapisują się błędy. Jeśli przed wystąpieniem błędu dodam gazu i EGR się otworzy, problem się nie pojawi.

    Wyczyściłem EGZ wraz z dolotem, wyczyszczony czujnik ciśnienia ten w kolekotorze ssącym. Overboost i grucha pracują, wężyki szczelne. Auto nie traci mocy w i jeździ normalnie. Czasami pojawia się lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym. Czekam na jakieś sugestie, myślałem o przepływomierzu, może ktoś przerabiał podobny problem?

  4. #1074
    Użytkownik Świeżak Avatar czerwcowy0520
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTD 130 KM 8v~155 KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    U mnie jest jeszcze ciekawiej...ostatnio kumpel wymienił mi komplet świec i termostat...autko pięknie pali i pięknie grzeje temp stoi jak zaklęta ogrzewanie prima sort wszystko ok. Niestety nie byłem przy wymianie, ale jak spojrzałem pod maskę wszystko wygląda cacy...pojeździłem po mieście wszystko wporządku...i walnąłem w trase no i tutaj zaczęły się problemy...jade sobie na 5 biegu i chce łyknąć jakąś micre gaz w podłogę autko ciągnie minęło 3 tys i bach MCSF mignął i pik pik turbo nie odcieło. Potem były próby i na 1,2 ciągnie pięknie na 3,4,5 po 3 tys MCSF ale tylko mignie jak się zdejmie nogę z gazu, ale nawet jak się nie zdejmie też znika. Co ciekawe turbo czasem odetnie a czasem nie...nie mam kiedy podjechać do kumpla i próbuje sam dociec o co chodzi...albo coś zdechło i zbieg okoliczności, albo coś jej źle złożone, albo nie podłączone...jakieś sugestie?

  5. #1075
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon910
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 150 KM grigio metallico
    Postów
    76

    Domyślnie

    Witam. Mógłby ktoś zerknąć na te logi? Pacjent to 156 2.4 jtd 150 KM. Objawy są następujące, na 3, 4 i 5 po przekroczeniu około 3300 obrotów pojawia się błąd P0235. Auto nie traci mocy i rozpędza się aż do momentu zmiany biegu na wyższy, dajmy na to z 4 na 5 lub z 3 na 4. Po zmianie nie ma mocy i pomaga odpuszczenie gazu na kilka chwil i auto dalej przyspiesza, nie trzeba wyłączać silnika. Pomaga również redukcja i pedał w podłodze. Wtedy po zmianie biegu mocy już nie traci. Do tej pory wyczyściłem overboosta i czujnik ciśnienia doładowania, turbo było czyszczone w 2012 roku i mam nadzieje, że łopatki nie są zapieczone (sztanga się rusza). Wężyków nie wymieniałem, ponieważ po dokładnym obejrzeniu uznałem, że są dobre. Czy zmierzone ciśnienie jest odpowiednie, czy jest zbyt wysokie? Czy za błąd odpowiada raczej overboost, czy czujnik ciśnienia? Który wymienić w pierwszej kolejności? Z góry dzięki za odpowiedź.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	logi.jpg
Wyświetleń:	300
Rozmiar:	102.0 KB
ID:	121829

  6. #1076
    Użytkownik Świeżak Avatar czerwcowy0520
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTD 130 KM 8v~155 KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    Moja zachowuje się bardzo podobnie, przycyzną był luźny wąż od gruchy...przyciąłem go ze 3mm i złapałem delikatnie opaską. Autko przyśpiesza błędu nie wywala, ale czasem na 3 biegu powyżej 3200 obrotów na chwilkę doładowanie leciutko słabnie, ale jest dosłownie mały spadek i trwa sekunde. Nie wiem czy tak ma być czy jednak coś jeszcze gdzieś jest nie tak...

  7. #1077
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon910
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 150 KM grigio metallico
    Postów
    76

    Domyślnie

    U mnie wszystkie wężyki siedzą mocno (mają opaski zaciskowe), nie da rady zdjąć ich ręką. Dodatkowo dowiedziałem się, że wszystkie, nawet te najkrótsze były wymieniane przez poprzedniego właściciela w poprzednim roku i są na moje oko w dobrym stanie, więc ich wymianę odrzuciłem. Egr mam zaślepiony, a przy jego zaślepieniu w 2009 był czyszczony zarówno on, jak i kolektor ssący. W najbliższym czasie wymienię filtr paliwa i wyczyszczę regulator ciśnienia paliwa. Jeżeli to nie pomoże, wymienię overboost lub czujnik ciśnienia. Nie wiem tylko, który odpowiada za takie wartości doładowania jakie mam i błąd 235, ponieważ na forum są różne opinie. Opis błędu wskazuje na czujnik ciśnienia, ale sam już nie wiem.

  8. #1078
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,499

    Domyślnie

    Turbo ci przeładowuje. Możesz zrobić jeszcze logi i do tych trzech parametrów dołożyć pozycję overboosta.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  9. #1079
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon910
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 150 KM grigio metallico
    Postów
    76

    Domyślnie

    Wrzucam logi, które zrobiłem dzisiaj, dodatkowo zaznaczyłem kilka innych paramentów, może się przydadzą w ocenie problemu.

  10. #1080
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    159 TI 2.4 Sedan
    Postów
    2

    Domyślnie

    Cytat Napisał jackus87 Zobacz post
    Witam,
    Na początek witam jako nowy członek forum...

    Błąd z tematu wyskakuje (i zapisuje się) u mnie na biegu jałowym, lub po dłuższej ostrej jeździe. Silnik rozgrzany. Praktycznie zawsze wyskakują błędy P0235 (czujnik ciśnienia doładowania) oraz P0069 (czujnik ciśnienia powietrza). Sprawdzane Multiecuscanem. Konkretnie:
    - po odpaleniu silnika, parametry "masa powietrza zmierzona" oraz "masa powietrza oczekiwana" pokrywają się.
    Parametr "zmierzone ciśnienie doładowania" jest o ok 40mbar większe od oczekiwanego, ale błąd nie wyskakuje.
    - po upływie ok 90sekund, w momencie zamykania się zaworu EGR (parametr 1%) Masa powietrza i ciśnienie doładowania diametralnie się zwiększają. Po kilku sekundach zapisują się błędy. Jeśli przed wystąpieniem błędu dodam gazu i EGR się otworzy, problem się nie pojawi.

    Wyczyściłem EGZ wraz z dolotem, wyczyszczony czujnik ciśnienia ten w kolekotorze ssącym. Overboost i grucha pracują, wężyki szczelne. Auto nie traci mocy w i jeździ normalnie. Czasami pojawia się lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym. Czekam na jakieś sugestie, myślałem o przepływomierzu, może ktoś przerabiał podobny problem?
    Ponawiam pytanie i dorzucam wykres. Dlaczego po zamknięciu zaworu EGR masa powietrza i ciśnienie doładowania wzrastają? Co może być przyczyną? Overboost czyszczony, wężyki powymieniane. Sprawdzony cały dolot powietrza plus to o czym pisałem wcześniej.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Wykres błąd bieg jałowy.jpg
Wyświetleń:	443
Rozmiar:	231.5 KB
ID:	122102  

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor control system failure
    Utworzone przez DawidSu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:34
  3. Motor Control System Failure - co oznacza? co z tym zrobić?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 23:18
  4. Motor Control System Failure
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 23:27
  5. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory