trochę stara wersja tego FES, obecnie MES 2.0 R2... dla mnie to trochę dziwne, ponieważ wszystkie G mają ten sam body komputer, Marelli 10.
trochę stara wersja tego FES, obecnie MES 2.0 R2... dla mnie to trochę dziwne, ponieważ wszystkie G mają ten sam body komputer, Marelli 10.
Ostatnio edytowane przez euroscan ; 14-08-2014 o 17:45
U mnie MES 1.7 przy połączeniu z "Instrument Panel Marelli" też płacze, że nieprawidłowy kod ISO (Julcia poliftowa MY14). Ale działa - seat belt reminder zdezaktywowany. Z tego co czytałem w changelogu MESa nic się nie zmieniło w temacie wspierania Julci w nowszych wersjach.
No też uważam, że to dziwne, a próbowałeś swoją Julke Alfa OBD traktować ? połączyłeś się z BODY ?
Dodam że posiadam elm 327 USB chińskiego clona z usuniętym opornikiem i do tego żółty adapter.
No nie mam pomysłu co tu jeszcze popróbować...
Nie polecam dorabiać samemu kluczyków, nie wiem czy zdajecie sobie sprawę ale w przypadku kradzieży w takim przypadku zrzekacie się odszkodowania. Zakład ubezpieczeń po kradzieży przekazuje kluczyki do badania mechanoskopijnego, jeżeli wykaże ono ślady dorabiania a nie było zgłoszone do ubezpieczyciela zagnięcie kluczyka to traktują to jak przekazanie dorobionych kluczy złodziejowi.
W części marek, gdzie podczas dorabiania kluczyka w ASO zmieniają kod immobilajzera informowanie nie jest wymagane, niemniej wymagana jest faktura lub dokument z ASO potwierdzająca, że takie dorobienie było przez nich wykonywane.
Polecam więc kontakt z ubezpieczycielem przed dorobieniem kluczyka czy nie mają na to jakiś własnych procedur. No chyba, że nie macie AC to wtedy wszystko jedno
skorygować prędkosci TX i RX w ustawieniach com-a, czasem trzeba było to zmieniać ( prawdopodobnie masz płytę ze sterownikami i tam z reguły były tez screeny konfiguracji portu, a jesli nie to można sciągnać ze strony Viakena), no i predkość transmisji w samym programie , jesli dobrze pamietam to 38400 było optymalne . Innym wyjściem jest zastosowanie wersji BT z którym generalnie problemów nie ma. Mam oba i szczerze mówiąc USB praktycznie nie używam, BT jest o wiele prostszy w obsłudze - mniej wymagajacy i właściwie nie wymaga żadnej konfiguracji
Ostatnio edytowane przez tx555 ; 15-08-2014 o 00:55
W MiTo 14r Alfaobd i wszystko działa.
Ostatnio edytowane przez mpepe ; 19-01-2021 o 22:17