Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 67

Temat: sprężyna przód

  1. #41
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,576

    Domyślnie

    zaczeło sie własnie od szumów tak jak by wyzabkowane opony po złej nawierzchni albo zimowe opony latem , i tak pojechałem na przeglad a tam wsio ok , dopiero nastepnego dnia zdjałem koło , mysle moze blach za tarcza haczy moze łozysko, ale nie dopiero poswieciłem a tam zonk , peknieta ale na swoim miejscu , jezdziłem tak moze 3 dni no ze 20 km, ot cala historia

  2. #42
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,369

    Domyślnie

    Eibach nigdy się na nich nie zawiodłem jeśli chodzi o sprężyny a amorki Bilstein B4 -B6,choć muszę przyznać że Ori amortyzatory Sachs w 159 dają radę przynajmniej w TBI które jest duże lżejsze od pozostałych wersji.
    Ostatnio edytowane przez salatin ; 13-02-2023 o 23:48
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  3. #43
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Może po prostu taka jest jakość przeglądów...
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #44
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    702

    Domyślnie

    Cytat Napisał master_tychy Zobacz post
    Jasne, że opona idzie w pył przy przemieszczeniu sprężyny lub mocowań
    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    peknieta ale na swoim miejscu
    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Może po prostu taka jest jakość przeglądów...
    90% przeglądu wykonuje ścieżka diagnostyczna, która musi być dopuszczona do użytkowania przez odpowiednie służby, takich samych ścieżek używa się w całej Europie, nie wiem, jak na Świecie, a więc nie będę się wypowiadał - jedyne, co może stwierdzić diagnosta, to luzy zawieszenia na szarpakach, wycieki płynów, korozję czy ustawienie świateł, resztę wykonuje ścieżka, której aparatura kontrolno/pomiarowa bada parametry i na bieżąco je wyświetla, rejestruje oraz drukuje - każde odstępstwo od normy, jest sygnalizowane czerwonym kolorem i często, sygnałem dźwiękowym - każde badanie można sprawdzić i zweryfikować, czy diagnosta, pomimo wskazanych błędów, przepuścił pojazd.

    P.S.
    Gdyby sprężyna się przemieściła, to na teście amortyzatorów, mielibyśmy dzwonki jak na kuligu
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 14-02-2023 o 11:49

  5. #45
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Była 159-ka jest Formentor VZ
    Postów
    1,232

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Może po prostu taka jest jakość przeglądów...
    W Niemczech przeglądu nie przechodzi pozytywnie ~20% pojazdów przy średnim wieku pojazdu 10lat. W Polsce średnia wieku już chyba przekroczyła 14 lat, a przeglądu nie przechodzi 1%? pojazdów. dokładne statystyki podawał niedawno Paweł Rygas na swoim kanale na YT.
    W Niemczech można nie zaliczyć przeglądu z powodu np. zbyt starych opon (bez względu na grubość bieżnika), czy śladową korozję podwozia. Sprawdzane są też takie duperele jak rozmiary opon z homologacją.
    W Polsce fakt zaliczenia przeglądu technicznego nie jest tożsamy z tym że auto jest sprawne (tak to moja opinia). Bo czy można uznać za auto sprawne technicznie, jeśli dopuszczalna różnica w sile hamowania na osi wynosi 25 albo 30% (nie pamiętam dokładnie)? podobnie z różnica skuteczności zawieszenia. Później oglądamy na stop cham jak auta tańcują przy awaryjnym hamowaniu na autostradzie (i zdziwienie kierownika, przecież auto przeszło przegląd....)
    Pomijam fakt dopuszczania do ruchu wszelkiego rodzaju chrupków, które ledwie trzymają się kupy. u nas przegląd ogranicza się do jeździ? skręca? hamuje? nie cieknie i nie dymi (za bardzo)? sprawny. co i tak jest pewnym postępem, bo jeszcze parę lat temu wystarczyło przywieźć dowód rejestracyjny na przegląd.
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 14-02-2023 o 12:44

  6. #46
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,576

    Domyślnie

    w De musisz miec atest felgi jesli nie jest przypisana do modelu

  7. #47
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    702

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    W Niemczech przeglądu nie przechodzi pozytywnie ~20%
    Z tym, że jest to efekt obowiązujących przepisów, a nie prac diagnostów - gdyby w Polsce zastosować takie kryteria, to przeglądów nie przechodziłoby 80% pojazdów, ale to nie Niemcy z Polski kupują używane samochody, tylko Polacy od Niemców - prawdopodobnie w Szwajcarii czy Norwegii, te przepisy są jeszcze bardziej rygorystyczne, a w Szwecji nie sprzedasz samochodu, jeśli nie przejdzie on, dosyć kosztownego dla sprzedawcy, specjalnego przeglądu sprzedażowego, za to w Anglii, każda przeróbka samochodu, jak chociażby dołożenie mu "płetwy", jest niezgodne z przepisami i można by długo dyskutować na tymi rozwiązaniami, ale póki co w Polsce obowiązują polskie

  8. #48
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    W Niemczech przeglądu nie przechodzi pozytywnie ~20% pojazdów przy średnim wieku pojazdu 10lat. W Polsce średnia wieku już chyba przekroczyła 14 lat, a przeglądu nie przechodzi 1%? pojazdów. dokładne statystyki podawał niedawno Paweł Rygas na swoim kanale na YT.
    W Niemczech można nie zaliczyć przeglądu z powodu np. zbyt starych opon (bez względu na grubość bieżnika), czy śladową korozję podwozia. Sprawdzane są też takie duperele jak rozmiary opon z homologacją.
    W Polsce fakt zaliczenia przeglądu technicznego nie jest tożsamy z tym że auto jest sprawne (tak to moja opinia). Bo czy można uznać za auto sprawne technicznie, jeśli dopuszczalna różnica w sile hamowania na osi wynosi 25 albo 30% (nie pamiętam dokładnie)? podobnie z różnica skuteczności zawieszenia. Później oglądamy na stop cham jak auta tańcują przy awaryjnym hamowaniu na autostradzie (i zdziwienie kierownika, przecież auto przeszło przegląd....)
    Pomijam fakt dopuszczania do ruchu wszelkiego rodzaju chrupków, które ledwie trzymają się kupy. u nas przegląd ogranicza się do jeździ? skręca? hamuje? nie cieknie i nie dymi (za bardzo)? sprawny. co i tak jest pewnym postępem, bo jeszcze parę lat temu wystarczyło przywieźć dowód rejestracyjny na przegląd.
    To miałem właśnie na myśli, tylko ująłem to w jednej linijce
    Są takie stacje, gdzie wciąż nie trzeba wjeżdżać na halę albo sprawdzą auto bardzo pobieżnie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #49
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    702

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Są takie stacje, gdzie wciąż nie trzeba wjeżdżać na halę albo sprawdzą auto bardzo pobieżnie.
    Znasz takie, czy Ci opowiadali, bo ja takich nie znam i nawet jak jadę do kolegi, który jest diagnostą, to przejeżdżam całą linię włącznie ze sprawdzeniem ustawienia świateł.

  10. #50
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,576

    Domyślnie

    u mnie na stacji sprzet diagnostyczny ma ze 20 lat , ja sam pamietam go długo

Podobne wątki

  1. [33] SPRĘŻYNA ZAWIESZENIA PRZÓD do 907A
    Utworzone przez PawlikS w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-04-2013, 07:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory