Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: problem z wtryskami po wstępnej analizie 1.9 16v mjet

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rzeszów / Stalowa Wola
    Auto
    156 FL 1.9 16V A5000 (110kw)
    Postów
    83

    Domyślnie problem z wtryskami po wstępnej analizie 1.9 16v mjet

    Witajcie, chłopaki proszę o wsparcie w diagnozie. Swoje typy już mam, lecz dobrze byłoby usłyszeć opinie w ust innej osoby bo mogłem coś pominąć. W skrócie - wyczaiłem że auto nie ma pełnej mocy. Dlatego zabrałem się za kilka tematów w częsci dzielnie wspomógł mnie mechanik:
    -przepływka (wymieniona na nowego boscha)-chodź wykres nieco mnie niepokoi
    -egr (zaślepka oraz regeneracja),
    -overboost (czyszczenie,smarowanie),
    -przewody podciśnienia (naprawiona dziura) teraz po kilku minutach sciagajac wezyk slychac ze trzyma
    -Testy drogowe ze sprawdzeniem doładowania i mas powietrza
    -czyszczenie wtrysków odpowiednim płynem na samochodzie plus dolewka jednorazowo do baku

    Oprócz spadku mocy
    -pojawiały się za mną czasem delikatne czarne obłoczki (szczególnie jak silnik jest na bardzo niskich obrotach i nagle zaczynam przyspieszać)
    -auto nie pali na tyk jak kiedyś, trzeba 2-3 sek
    -telepie na niskich obrotach (jak by minimalnie były obroty za niskie)
    -nieco więcej pali (wiadomo każda trasa inna, warunki etc, ale po wyjeżdżeniu baku i zatankowaniu widać że pali więcej 0.5-1l / 100km
    -spaliny trochę śmierdzą(mi się to kojarzy z odpalanym vebastem kiedy jest zimne) -kiedyś tego nie było tak czuć
    -zauważyłem dodatnie korekty na 2 wtryskach (kilka pomiarów podaję w plikach)

    Zorientowałem się jak to wygląda w serwisie bosha.
    240pln - badanie elektryki, przelew, sprawdzenie korekt, wstepna diagnoza i werdykt co dalej i czy trzeba robić wszystkie czy tylko część
    240pln - wyjęcie wtrysków oraz ich późniejszy montaż
    240pln - testowanie 4 wtrysków na stole
    ??pln - naprawa usterek
    Jako że są to niemałe kwoty (można w tych pieniądzach kupić ze 2 lub 3 końcówki), zaczynam się zastanawiać czy przypadkiem nie zmierzyć w zaprzyjaźnionym zakładzie ciśnień w garach, lub ewentualnie czy by nie zamienić wtrysków miejscami. Wolałbym tę 1szą opcję gdyż nie wiem jak wyjdą wtryski, a z kolei niedawno zmieniałem świeczki, więc pomiar ciśnienia można by relatywnie łatwo wykonać - czy te 2 podejścia mogę traktować jako alternatywne względem siebie, czy koniecznie trzeba zrobić jedno i drugie?
    Jeśli wyjdzie marne ciśnienie, wiadomo…. A jeśli ciśnie będzie okej, to czy iść z wtryskami w kierunku dalszych testów (np. przelewów), wymiany końcówek, czy najpewniej oddać do testów na maszynie żeby ktoś je dokładne sprawdził na stole?
    W jednym z tematów widziałem też, że ktoś postawił tezę że korekty tyczą się dołu wtrysku a przelewy góry. Czy mogę też na tym oprzeć się w diagnozowaniu problemu?
    Na koniec sorry za sporą ilość pytań, ale mam ograniczony dostęp do garażu (raz na tydz, lub nawet na dwa) i chce się przygotować wcześniej do wszystkiego
    Ps. Trafiłem też na temat w który chwalona jest dolewka 300ml na bak Orlen Platinum 2T Moto. Czy w mojej sytuacji warto pójść w tym kierunku?
    Na dniach szykuje mi się dwa wyjazdy po 1000km więc miałbym okazję sprawdzić zachowanie po takiej dolewce.

    08.10.2013 testy.zip

    - - - Updated - - -

    i jeszcze dla ułatwienia wycinki niektórych części wykonanych pomiarów w formie grafiki

    1. ciepły silnik, próba drogowa(korekty):
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cieply silnik test drogowy KOREKTY.jpg
Wyświetleń:	211
Rozmiar:	170.7 KB
ID:	110663

    2. ciepły silnik, próba drogowa(masa i doładownie)
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cieply silnik test drogowy MASA i DOLADOWANIE.jpg
Wyświetleń:	178
Rozmiar:	88.9 KB
ID:	110664

    3. zimny silnik - bieg jałowy:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	zimny silnik na postoju KOREKTY.jpg
Wyświetleń:	152
Rozmiar:	120.9 KB
ID:	110665
    Ostatnio edytowane przez czarek1982 ; 09-10-2013 o 20:12

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Murcialago
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 146 , 1.4 TS '98 / 156 JTD 16V
    Postów
    238

    Domyślnie

    Może powinni się wypowiedzieć bardziej doświadczeni koledzy ale jak na moje oko to wtryski 1 i 2 są korygowane przez 3 i 4. Bardziej mnie martwi przepływomierz, który jak napisałeś masz nowy, a ledwo przekracza 1000 mg/w. Szukałbym nieszczelności w układzie dolotowym. Tym bardziej, że masz lekkie przeładowania na turbo.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,326

    Domyślnie

    Jak dla mnie wtryski do roboty. Pytanie czy logi był na ciepłym czy zimnym silniku?

    Turbo, przepływka wydają się OK.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rzeszów / Stalowa Wola
    Auto
    156 FL 1.9 16V A5000 (110kw)
    Postów
    83

    Domyślnie

    Cytat Napisał Murcialago Zobacz post
    Może powinni się wypowiedzieć bardziej doświadczeni koledzy ale jak na moje oko to wtryski 1 i 2 są korygowane przez 3 i 4. Bardziej mnie martwi przepływomierz, który jak napisałeś masz nowy, a ledwo przekracza 1000 mg/w. Szukałbym nieszczelności w układzie dolotowym. Tym bardziej, że masz lekkie przeładowania na turbo.
    też mi jakoś intuicja podpowiada to lewe pow. chodź sprawdzałem mniej więcej było okej, sprawdził też mechanik (dokłądniej ode mnie) tez nie stwierdził żadnych przeciągów. Sam już nie wiem. Niestety boli że nie mam od kogo pożyczyć czy zamienić na chwilę, bo to mogłoby coś powiedzieć.
    Są jakieś dobre sposoby sprawdzania nieszczelności dolotu? może przejechać cały dolot od czujnika do kolektora jakąś wodą z płynem, lub może są specyfiki do tego?

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Jak dla mnie wtryski do roboty. Pytanie czy logi był na ciepłym czy zimnym silniku?

    Turbo, przepływka wydają się OK.

    Na ciepłym robiłem test drogowy, a na zimnym na postoju. Podpisałem jpgi.
    W logach zapisałem też temp. silnika i inne parametry na wszelki wypadek.

    Apropos tego co napisałeś że przepływka jest okej - czy ona tak na wykresie przy wyższych obrotach powinna spadać na wartościach? Na chłopski rozum przyjmowałem że im wyższe obroty tym więcej powietrza, a nawet jeśli nie więcej to tyle samo...
    Ostatnio edytowane przez czarek1982 ; 09-10-2013 o 20:20

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Murcialago
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 146 , 1.4 TS '98 / 156 JTD 16V
    Postów
    238

    Domyślnie

    Mówią, że przepływka nawet jak jest nowa, nie będzie się pokrywać z oczekiwaną masą. U mnie jest podobnie bo są różnice ale mimo wszystko chwilami potrafi te 1200 wypluć czego u Ciebie nie zauważyłem.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar solek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Oseredek/Susiec
    Auto
    159 SW 2008 2,4 JTD 210KM GRIGIO TITANIO MET
    Postów
    276

    Domyślnie

    kolego ja bym sprawdził chociażby domowym sposobem przelewy i będziesz wiedział w jakim kierunku sprawdzać dalej, wystarczy że jeden z wtrysków nie trzyma przy odpalaniu i już zaczynają się problemy z odpaleniem, warto zrobić podczas samego kręcenia i sprawdzić czy któryś puszcza, a następnie już pracującego silnika, sam ostatnio diagnozowałem swoją belle pod tym kątem i miałem uszkodzony jeden wtrysk (jakaś tulejka w środku była pęknięta) i to było przyczyną złego zapalania, tak że zacznij od najmniej kosztownych sprawdzeń
    Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rzeszów / Stalowa Wola
    Auto
    156 FL 1.9 16V A5000 (110kw)
    Postów
    83

    Domyślnie

    Zrobiłem pomiar na zimnym silniku, bieg jałowy. Parametrów mierzyłem sporo, na jpg wrzuciłem jedynie wtryski.09.10.2013 po naprawie przeplywki(9)(dlugi postoj).zip

    korekty - pomiar 20min (silnik zimny):
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	9.10.2013 silnik zimny - bieg jalowy - dlugi pomiar 20 min - KOREKTY.jpg
Wyświetleń:	130
Rozmiar:	76.7 KB
ID:	110748

    masy powietrza- pomiar 20min (silnik zimny):
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	9.10.2013 silnik zimny - bieg jalowy - dlugi pomiar 20 min - MASY POWIETRZA.jpg
Wyświetleń:	141
Rozmiar:	73.0 KB
ID:	110749

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar solek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Oseredek/Susiec
    Auto
    159 SW 2008 2,4 JTD 210KM GRIGIO TITANIO MET
    Postów
    276

    Domyślnie

    kolego korekty to tak jak wcześniej pisałeś, pokazują co się dzieje z dołem wtrysku, a przelewy pokażą co jest z górą.
    Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rzeszów / Stalowa Wola
    Auto
    156 FL 1.9 16V A5000 (110kw)
    Postów
    83

    Domyślnie

    okej. następne okienko żeby coś przy niej podziałać mam za 3 tygodnie. Wtedy zrobię przelewy i zobaczymy który gorzej wypadnie, 3 czy 4.
    do tego czasu wykonam sprawdzenie ciśnienia w garach i zalewam dla testów 2T orlen różowy (link ocb), może akurat ściągnie dodatnie wykresy w dół

    pytanie - a jak by już miało dość do potrzeby regeneracji, to lepiej robić wtryski, czy może poszukać u jakiegoś porządnego forumowicza używek z dobrymi wynikami? Rzecz jasna dogadywałbym się że biorę jeśli byłyby okej

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Wtryski swoją droga ale sprawdź cisnienie paliwa podczas rozruchu, bo z tym możesz mieć kłopoty
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] Problem z wtryskami, cylindrami.
    Utworzone przez Rafu39 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-03-2015, 00:23
  2. Przekładka silnika problem z wtryskami
    Utworzone przez Olex w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-02-2015, 16:44
  3. Problem z wtryskami
    Utworzone przez GPrzemek101 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-05-2014, 21:55
  4. Problem z wtryskami JTD dziura powyżej 3tys obr/min
    Utworzone przez Lukas166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 23-02-2013, 16:32
  5. [33] AR 33 1.7 16V problem z wtryskami
    Utworzone przez JaśnieWaćPan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-05-2010, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory