Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [156] Dziwne skoki temperatury

  1. #1
    szymon
    Gość

    Domyślnie [156] Dziwne skoki temperatury

    Witam. Dzisiaj pojawił mi się w Alfie dziwny problem z temperaturą. Przy spokojnej jeździe temperatura utrzymuje się stale w okolicy 90 stopni. Przy ostrzejszym dodaniu gazu błyskawicznie rośnie do np 110-120 stopni, gdy puszczę gaz momentalnie spada do 90. Co ciekawe dzieje się to głównie powyżej 80km/h przy różnych obrotach - sprawdzałem i na 3, 4 czy 5 biegu. Szukałem podobnego problemu i z tego co znalazłem pasuje mi tu uszkodzenie pompy wody, ale dziwi mnie, że temperatura w ciągu dwóch sekund potrafi wzrosnąć o 20 stopni by po paru kolejnych spaść o 20. Może macie jakiś inny pomysł o co może chodzić?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    prędzej czujnik cos nawala. zacznij od niego raczej.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    W układzie chłodzenia masz ok 7 l płynu, więc ogrzanie takiej ilości w ciągu 2 s o 20 st. byłoby możliwe chyba tylko przy pomocy kotła jak w parowozie - ewidentnie coś musi być z czujnikiem, wskaźnikiem lub po drodze na połączeniach.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,525

    Domyślnie Re: Dziwne skoki temperatury

    ja miałem coś podobnego ale nie działo się to w ciągu kilku sekund - chłodnica zgniła

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Mam kilka pytań:
    -termostat masz oryginalny czy był wymieniany?
    -kiedy zmieniałeś płyn chłodniczy?
    -czy wraz z rozrządem była zmieniona pompa wody?
    -w jakim stanie masz chłodnicę?
    Jesteś pierwszym znaym mi użytkownikiem silnika 1,9 16v M-jet z temperaturą w okolicach 90C - to akurat w tym silniku nie jest normalne i wygląd na nieoryginalny termostat o innej niż fabryczna charakterystyce - ciekawe jakie temperatury "widzi" ECU bo przy 110-120C to wentylatory powiny już szaleć na II biegu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    szymon
    Gość

    Domyślnie

    Termostat mam zmieniony, ale z tego co wiem takie były podobno montowane fabrycznie - BEHR
    http://www.allegro.pl/item496666901_...4_jtd_20v.html
    Zmieniłem, ponieważ na poprzednim temperatura oscylowała w granicach minimum, po wymianie wskazówka dochodzi do ok. 87-88 stopni i taka temperatura jest utrzymywana. Pompy wodnej przy wymianie rozrządu nie zmieniałem. Chłodnicy przyznam nie oglądałem, muszę na nią zerknąć. W pon. wybieram się, żeby podpiąć Alfę pod kompa i zobaczymy, jaką temperaturę pokaże. Skoki są dla mnie o tyle dziwne, że krótko trwają, wentylator nie byłby w stanie ochłodzić płynu ze 110 stopni do 88 w dwie, trzy sekundy. w pon. podmienię czujnik i zobaczę jaki będzie efekt.

  7. #7
    Reks
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał szymon
    Termostat mam zmieniony, ale z tego co wiem takie były podobno montowane fabrycznie - BEHR
    http://www.allegro.pl/item496666901_...4_jtd_20v.html
    Zmieniłem, ponieważ na poprzednim temperatura oscylowała w granicach minimum, po wymianie wskazówka dochodzi do ok. 87-88 stopni i taka temperatura jest utrzymywana. Pompy wodnej przy wymianie rozrządu nie zmieniałem. Chłodnicy przyznam nie oglądałem, muszę na nią zerknąć. W pon. wybieram się, żeby podpiąć Alfę pod kompa i zobaczymy, jaką temperaturę pokaże. Skoki są dla mnie o tyle dziwne, że krótko trwają, wentylator nie byłby w stanie ochłodzić płynu ze 110 stopni do 88 w dwie, trzy sekundy. w pon. podmienię czujnik i zobaczę jaki będzie efekt.
    O ile sie nie myle temp. w JTDM powinna byc nizsza niz 90 stopni tyle to ja powinienem miec w V6..Wiec obstawial bym termostat z zbyt wysoka temp otwarcia, a za skoki temperatury winil bym czujnik w ostatecznosci pompe ale nie wydaje mi sie aby byla przez nia az taka duza roznica w tak krotkim czasie.

    Co prawda mam V6 i od niedawna wiec jesli sie myle prosze o poprawienie mnie

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Takie problemy ze skokami temperatury miał kolega kapalek. U niego prawdopodobnie po wymianie termostatu został zalany inny płyn niemieszalny z paraflu i resztki starego płynu zareagowały z nowym. Co do wymiany pompy wody to jej wymiana w JTD podczas wymiany rozrządu jest obligatoryjna (tak jak wymiana wariatora w TSie), więc teraz trudno stwierdzić czy to przypadkiem nie pompa. Moje największe zastrzeżenia budzi chyba jednak termostat, a właściwie jego jakość... Oryginalny termostad do 1,9 16v JTDM kosztuje ponad 400zł, zamienniki Verneta (którego nie polecam) 330zł (Behr miał zawsze podobną lub trochę wyższą cenę) - trochę więc budzi podejrzenia te 219zł - cena idzie w parze z jakością...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    qualin
    Gość

    Domyślnie

    Skorzystam z okazji i podepne sie pod temat. Jechalem sobie dzisiaj w trasie, predkosc przelotowa ok 160 w porywach do 200, caly czas na 6 biegu. po przejechaniu ok 100 km, zauwazylem ze temp skoczyl ami prawie do 130. zatrzymalem sie. maska w gore i okazalo sie ze wychlapalo mi caly plyn przez zamknieta nakretke na zbiorniku wyrownawczym. ppierwszy raz zdarzylo mi sie cos takiego. polecialem do sklepu i kupilem troche wody, weszlo ok 6 litrow. jadac dalej, zauwazylem ze temp nei schodzi ponizej 90 stopni, prawie caly czas chodzi 1 wentylator i co chwile zalacza sie rowniez 2gi, a temp skacze miedzy 90 a 110 stopni. jakies sugestie ?

  10. #10
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    A pompę wody kiedy zmieniałeś ? Ewentualnie do sprawdzenia termostat czy nie został w pozycji pół zamkniętej.

Podobne wątki

  1. [145] Dziwne skoki na wskazówce temperatury wody
    Utworzone przez bLuBooO w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-04-2012, 14:58
  2. Dziwne skoki temperatury w jtd ;/
    Utworzone przez pollo89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-06-2009, 10:10
  3. [166] Skoki temperatury w 3.0 V6
    Utworzone przez szerszeń w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-11-2008, 23:07
  4. [156] Dziwne "skoki" obrotow na 5 i 6 biegu przy p
    Utworzone przez Lord Jim w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-02-2008, 09:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory