Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: 156 1.9 JTD a JTD MJet

  1. #1
    ravel
    Gość

    Domyślnie 156 1.9 JTD a JTD MJet

    Witam Wszystkich, tak planuje na wiosnę zakup Alfy 156 1.9 JTD 150km z 2004-2005r. SEDAN, ale nie moge nigdzie znaleźć dokładnego info na temat tych silników.
    Nurtuje mnie pytanie jaka jest różnica między 1.9JTD a 1.9JTD MJet, oczywiście tylko ten 150 konny motor.
    Czy jest motor 1.9JTD MJet 150km ? czy tylko 1.9JTD?

    Sporo jest o tym że:
    - oszczednosc,
    - dobra dynamika,
    - mało awaryjny przy odpowiedniej eksploatacji

    Ale co takiego maja Mjet-y i czym sie roznia od JTD?


    Mam na oku taką sztukę:
    http://moto.gratka.pl/tresc/alfa-rom...-11996748.html
    Ostatnio edytowane przez ravel ; 20-01-2011 o 11:24

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    To Multijet, czyli nowsza konstrukcja 16-zaworowa, nieco przyjemniejszym dźwięku, lepszej charakterystyce i 6-biegową skrzynią. Jak poszperasz na forum to znajdziesz dokładne różnice konstrukcyjne.

    Ogólnie bardzo fajny silnik.
    Ale przejedź się jeszcze przed zakupem 5-cylindrowym 2,4 tak dla porównania

  3. #3
    jarek156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ravel Zobacz post
    Witam Wszystkich, tak planuje na wiosnę zakup Alfy 156 1.9 JTD 150km z 2004-2005r. SEDAN, ale nie moge nigdzie znaleźć dokładnego info na temat tych silników.
    Nurtuje mnie pytanie jaka jest różnica między 1.9JTD a 1.9JTD MJet, oczywiście tylko ten 150 konny motor.
    Czy jest motor 1.9JTD MJet 150km ? czy tylko 1.9JTD?

    Sporo jest o tym że:
    - oszczednosc,
    - dobra dynamika,
    - mało awaryjny przy odpowiedniej eksploatacji

    Ale co takiego maja Mjet-y i czym sie roznia od JTD?


    Mam na oku taką sztukę:
    http://moto.gratka.pl/tresc/alfa-rom...-11996748.html


    witam ja mam alfe z tym silnikiem tylko ze 140 konnym,juz 5 lat,jest bardzo oszczedny ,4-5 l na 100 km ,olej,filtry paliwa,powietrza,oleju wymiana co rok, rozrzad plus pompa wody i silnik pracuje do dzis bez problemu,czyscilem jeszcze ERG i go czesciowo zaslepilem,chlodnice maja slabe do wymiany po 5 latach plus przy okazji zalecaja wymienic termostat, to tyle tankowac i jezdzic

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Jak robisz że ci spala 4litry???

    O różnicach własnie miedzy silnikiem jtd, a mjtd było dużo pisane na forum, poszukaj cos znajdziesz, ja nawet jak wpisałem to w google to wyskoczył link do tematu z tego forum

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 156, 1.9 MJet, 2005
    Postów
    29

    Domyślnie

    Te 4-5 litry to chyba pobożne życzenia. Większość tutaj twierdzi, że spalanie wynosi średnio 7l. Mi spalanie waha się między 6,8 a 7,2, większość w trasie.

    Najmniejsze spalanie jakie udało mi się uzyskać to 6,2l jadąc autostradą z szybkością 110km/h - ale ile tak można?

    Oczywiście pomiar z tankowania a nie z kompa.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    150KM to ciężko znaleźć bo były praktycznie tylko z końcówki produkcji - czyli czrwic-wrzesień 2005, a różnicy pomiędzy 140KM i tak nie zauważysz. 16v M-jetem to się jeździ praktycznie jak benzyniakiem
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie

    Główna różnica to JTD 8V i 16V, dwa wałki rozrządu nie jeden i co za tym idzie lepsza dynamika, większa moc, kultura pracy i ogólnie zadowolenie właściciela do tego nowsza konstrukcja.

    Co do awaryjności, dbasz to jeździsz.

    Spalanie, na trasie udało mi się osiągnąć poniżej 5 litrów, jednak był to 6 bieg, prędkość może 100km/h wynikająca z mojego zmęczenia po długiej jeździe. Realnie miasto w lato 9l, zima 10l i nie ma bajek, że 5 litrów bo to diesel, jak jeździsz dynamicznie i deptasz to swoje wypije, może jakby przeliczyć cykl mieszany to 7l wyjdzie.
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcino20 Zobacz post
    Główna różnica to JTD 8V i 16V, dwa wałki rozrządu nie jeden i co za tym idzie lepsza dynamika, większa moc, kultura pracy i ogólnie zadowolenie właściciela do tego nowsza konstrukcja.

    Co do awaryjności, dbasz to jeździsz.

    Spalanie, na trasie udało mi się osiągnąć poniżej 5 litrów, jednak był to 6 bieg, prędkość może 100km/h wynikająca z mojego zmęczenia po długiej jeździe. Realnie miasto w lato 9l, zima 10l i nie ma bajek, że 5 litrów bo to diesel, jak jeździsz dynamicznie i deptasz to swoje wypije, może jakby przeliczyć cykl mieszany to 7l wyjdzie.
    5l/100km to tylko WV i Audi palą

  9. #9
    ravel
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki Panowie,

    REASUMUJAC:
    - szukać 1.9JTDm 150km albo zdecydować się na 2.4JTDm 175km ale to juz większy wydatek, zeby upolować w lepszym stanie ...

    Co do spalania, to ja więcej w trasie jestem wiec myśle, że bedzie mi palił w granicach 8L/100km czy to 1.9 czy 2.4.
    Zastanawiam sie tez, czy jest az taka roznica miedzy 150km a 175km, bo w pojemnosci owszem.
    Tyle tylko, ze jak chcialbym podniesc troszke moc, napewno lepiej to zniesie większa pojemnosc - 200 konikow w turbodieslu robi swoje .

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Odnośnie podniesienia mocy:1,9 16v 140 robi się na 170km z malutkim haczykiem,150 na okolice 180 ( o ile zdrowy układ paliwowy).200km to już niestety ingerencja mechaniczna ( frontowy IC i wydech sportowy).W 2,4 20v po samym sofcie masz 200km.Jeśli szukasz auta na trasę,planujesz tylko chip to 2,4 20v w pełni spełni twoje wymagania.Jeden minusik: ciężko znaleźć pewny egzemplarz ,ale jest na forum 2,4 20v ,które możesz brać w ciemno.

    Po sofcie 1,9 16v na trasie spali ci okolice 6 litrów,a 2,4 20v-7litrów.Mowa o jeździe dynamicznej,a nie biciu rekordów ecodrivingu.
    Robiąc soft,odrazu wywal egr z programu.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 20-01-2011 o 15:12

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Czyszczenie egr 1.6 mjet
    Utworzone przez arekk_89 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-02-2015, 11:02
  2. 156 JTD MJet - Wtryskiwacze
    Utworzone przez maarkuss w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-06-2014, 22:10
  3. [147 mjet] Pierwsze 5 tys...
    Utworzone przez jupi w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-01-2008, 21:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory