A autku skończyła mi się legalizacja butli, a za niedługo mam przegląd. Auto jest na sprzedaż i nie chcę kupować nowej butli. Jakie mam opcje?
A autku skończyła mi się legalizacja butli, a za niedługo mam przegląd. Auto jest na sprzedaż i nie chcę kupować nowej butli. Jakie mam opcje?
1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
2000 Subaru Forester S-Turbo
2002 Opel Zafira OPC
1999 Volvo V70
1) Sprzedać bez przeglądu informując kupującego, że samochód przez brak przeglądu musi odebrać na lawecie i że nieważna jest homologacja na butlę.
2) Zrobić uczciwie homologację, przegląd i sprzedać w pełni nadający się do jazdy samochód.
Innej opcji nie widzę.
A nie da się jakoś "pozbyć" LPG z dowodu i tymczasowo odłączyć instalację z samochodu?
1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
2000 Subaru Forester S-Turbo
2002 Opel Zafira OPC
1999 Volvo V70
Wyciągnąć butlę i odpiąć sterownk, pojechać na przegląd.
Imo nie oplacalne, legalizacja butli to niecałe 200zł.
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Sęk w tym, że po 10 latach trzeba nową butlę, albo z tego co wiem kosztowne badanie butli.
1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
2000 Subaru Forester S-Turbo
2002 Opel Zafira OPC
1999 Volvo V70
Wszystko zależy od butli ale generalnie da się przedłużyć ważność. W Stalowej Woli koszt przedłuzenia to ok 200zł
Ale Rozrabia
156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
Blue cosmo
Z tego co wiem bez problemu można przedłużyć ważność jednorazowo dla butli na 10 lat. Polega to na wymontowaniu butli, teście ciśnieniowym i wmontowaniu. U mnie w nieście koszt z demontażem ok. 200zł. Jeśli chce się obniżyć koszty można samemu zdemontować i wtedy taka usługa kosztuje 150zł. Masz jeszcze jedną opcję. Kupić butlę używaną na allegro albo jakimś szrocie, np. ważną jeszcze 2 lata i zmienić samemu. To chyba byłaby najtańsza opcja.
Tylko, że wtedy musi zgłosić się do producenta o duplikat protokołu/homologacji butli (w przypadku STAKO to koszt ok 45zł z przesyłką) bo inaczej diagnosta na stacji bez tego papierka nie zrobi przeglądu
Ale Rozrabia
156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
Blue cosmo
A gdzie się legalizuję ponownie butle?
1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
2000 Subaru Forester S-Turbo
2002 Opel Zafira OPC
1999 Volvo V70
Badanie musi wykonać inspektor TDT (Transportowy Dozór Techniczny). Pod tym linkiem http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcy...biornikow.html jest lista zakładów, które zajmują się przygotowaniem zbiorników do badania. Z tego co pamiętam cena za przedłużenia terminu użytkowania zbiornika nie jest taka niska (ok. 250 zł) w porównaniu do ceny nowego. Ponadto nie każdy zbiornik może być poddany badaniu jeśli na jego tabliczce znamionowej wybity jest znak KE (koniec eksploatacji) takiego zbiornika nie można ponownie zalegalizować.
AR 155 1.7 TS '95 & AR 156 SW 1.9 16v JTD '03