Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Praca na 3 cylindrach 1.8 T.S.

  1. #1
    Banan10
    Gość

    Domyślnie Praca na 3 cylindrach 1.8 T.S.

    Witam wszystkich alfistów.

    Mam małą awarię mojej Alfy 156 1.8 . Otóż podczas jazdy silnik zaczął nierówno pracować i stracił wyraźnie na mocy. Czuć to szczególnie na niższych obrotach. Przejechałem tak jeszcze ok. 20 km (do domu). I na początek sprawdziłem świece . Okazało się, że na 3 cylindrze świece były czarne i zaolejone pozostałe były w porządku . Przeczyściłem te zaolejone i nadal to samo silnik trzęsie na wolnych obrotach. Pomyślałem ze to cewka kupiłem drugą zamontowałem i nadal to samo.
    Niby iskra z tej 3 cewki idzie na przewody ale silnik nie pracuje prawidłowo.

    Sprawdzałem tez zdejmując po kolei te wtyczki z niskim napięciem na włączonym silniku.
    Jak zdjąłem z 3 cewki nie było różnicy w pracy silnika.

    Jaka może być przyczyna tej awarii. Może miał już ktoś taki przypadek.
    Będę wdzięczny za sugestie.

  2. #2
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    jak na 3 cylindrze obie świece były nieładne to dziwna sprawa bo cewka na trzecim podaje iskre tylko na grubą świecę a na małą jest z cewki obok ..

    sprawdziłeś wtrysk? .. może leje jak z wiadra..
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zawsze podawaj rok produkcji, to wiele pomaga a tak nie wiemy czy masz CF2, CF3 zapłon.
    - wiadomo tylko że DIS.
    @fr33
    - jak ma CF2 zaplon to zawsze pod koniec suwu spreżania dany cylinder dostaje iskrę od swojej cewki i zaprzyjaznionej cewki. ( np 1 i 4, 2 i 3 ) w końcu to Twin-Spark. !!!!
    - dlatego pytałem o te CF, w CF2 nic nie da takie sprawdzanie z wyłaczeniem danej cewki, cylinder dostanie iskre od zaprzyjaznionej cewki!!!
    - lejący wtryskiwacz da świece mokra ale nie zaolejoną,
    - tylko pomiar kompresji może cos powiedzieć, inaczej to zgadywanie.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 28-01-2010 o 20:59
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Banan10
    Gość

    Domyślnie

    Rocznik 2000. Zapłon CF2 bo te przewody WN pomieszane.

    Coś jest z 3 cylindrem . Może jak piszesz brak kompresji, bo iskra jest jak się ściągnie przewód to widać jak przeskakuje.

    Ale z drugiej strony kompresja nie ginie tak nagle no chyba ze pierścienie się uszkodziły.

  5. #5
    mechanik
    Gość

    Domyślnie

    iskra pojawia się dwa razy podczas sprężania i wydechu ale z rużnych cewek na trzecim z drugiej a na drugim z trzeciej ,a więc wyciągnij obie cewkii i sprawć czy na cewce i kablu z cewek są iskry jeżeli tak to problem z silnikiem.

  6. #6
    Banan10
    Gość

    Domyślnie

    A więc wymontowałem 2 i 3 cewkę i sprawdziłem, iskra jest. Więc bez wizyty w warsztacie się nie obędzie .

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Banan10 Zobacz post
    A więc wymontowałem 2 i 3 cewkę i sprawdziłem, iskra jest. Więc bez wizyty w warsztacie się nie obędzie .
    A jak sprawdzałeś tę iskrę? Może na wykręconej świecy? Pamiętaj, że czasami bywa tak, że jak świeca jest wykręcona to iskra będzie, a po wkręceniu do silnika, pod ciśnieniem iskry nie będzie. Więc zanim pojedziesz do warsztatu, może najpierw wymień świece na tym cylindrze i wtedy zobacz, co się będzie działo.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - słuszna uwaga ponieważ w powietrzu przy ciśnieniu atmosferycznych iskra powstaje przy napięciu około 1 - 1.5 kV/mm.
    - świeca ma założmy przerwę 1 mm , czyli napięcie przebicia będzie równe około 1.5 kV.
    - czyli jeśli badamy to co najmniej z przerwą około 10 mm albo przez iskrownik.
    - inna sprawa jak zrealizować na swiecy, przewodach tę przerwę 10 mm ?
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 31-01-2010 o 21:55
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Dlatego do badania świec służy specjalne urządzenie ciśnieniowe.
    Kiedyś miałem przypadek, że maluch palił mi tylko na 1 cylindrze. Po wykręceniu świecy iskra była, mimo że świeca była uszkodzona i pod ciśnieniem iskry nie dawała. Po wymianie świecy, jak ręką odjął.

  10. #10
    mechanik
    Gość

    Domyślnie

    słuszna uwaga z tymi świecami,zanim skontaktujesz się z mechanikiem.a sam nic nie mechanikujesz ?

Podobne wątki

  1. [Giulietta] praca silnika na nie wszystkich cylindrach przy zimnym starcie
    Utworzone przez method w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 16-02-2016, 19:58
  2. Ciśnienie w cylindrach
    Utworzone przez mariokowal27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 13:44
  3. [156 JTD 2,4] olej w cylindrach
    Utworzone przez mku1980 w dziale 156
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 01-10-2012, 17:27
  4. [33] nie równe ciśnienie w cylindrach
    Utworzone przez dosman w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-10-2008, 06:55
  5. [33] Pracuje na 3 cylindrach
    Utworzone przez robertalfa33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-07-2008, 19:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory