Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Diagnostyka 1.8 TS ME 7.3.1 Unidiag, FES

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie Diagnostyka 1.8 TS ME 7.3.1 Unidiag, FES

    Po dwóch latach od zakupu kabla zabrałem się za podłączenie mojej AR pod kompa

    Kabelek
    Viaken bez żadnych przełączników

    Program
    Unidiag KWP 2000 0.4.0.3
    Fiat Ecu scan 3.4.2.

    ECU
    Bosch Motronic ME 7.3.1. EOBD

    elektroniczna przepustnica
    3 sondy lambda

    Brak błędów

    Oto screeny z odczytów z Unidiaga

    Air flow rate ( przepływomierz nowy)



    Fra1, Fra 2



    Iniection time correct



    Lambda za katem



    Lambda 1 przed katem



    Lambda 2 przed katem



    Lambda sensor integrator





    Co sądzicie o tych wykresach ??
    Potrzebne są jeszcze jakieś do oceny stanu silnika ??
    Szukałem parametru TRA ale ani Uni ani FES go nie maja wiec podejzewam ze mój motronic nie ma tego parametru
    Z autkiem nic sie nie dzieje, tzn nie dusi się nie prycha, Temp pomiarów 90 C
    Czasem wydaje mi się tylko ze ma za malo mocy

    Wszystkie testy z FES przechodzi pozytywnie poza drugim biegiem wentylatora ( mam jeden wentylator ) Gdzie szukać przyczyny ??

    Jedyny problem jaki wystepuje to nie dzialajaca klimatyzacja Pomimo wlaczonej i palacej sie zielonej kontrolki sprezarka nie zalacza sie Nie slychac nawet tykniecia elektromagnesu
    Sprawdziłem przekaznik pod maska Powyciagalem bezpieczniki pod kierownicą, niestety nic to nie dalo Czy przyczyna moze byc tu sterownik z konsoli centralnej bo ostatnio wymienialem w nim podswietlenie ale byc moze juz wtedy klima nie dzialala. Dodam ze sterowanie temp, nawiewem oraz wentylatorem dziala

    FES pokazuje
    A/C Request off
    A/C Compressor off
    bez wzgledu na wlaczenie/wylaczenie przelacznika
    Niestety FES nie laczy mi sie z kompem od klimy Czy nalezy do tego przerobic jakos kabel ??
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a tutaj masz blizniaczy temat , też Me 7.3.1
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...me7_3_1_a.html
    --
    - dla tego modelu to chyba nalezy mieć interfejs ELM 327 1.4 b.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Dzieki bubu Zaraz go przejze

    Wklejam wykresy z FES-a Według mnie duzo lepszy programik od Unidiaga Wykresy czytelniejsze i zapisywanie granicznych wartosci Poza tym interfejs graficzny w porownaniu z Uni to jak niego i ziemia

    Adaptation bank 2



    Adaptation bank 1



    Uploaded with ImageShack.us

    Air flow



    Uploaded with ImageShack.us

    Air quantity



    Uploaded with ImageShack.us

    Baro pressure



    Uploaded with ImageShack.us

    Engin load



    Uploaded with ImageShack.us

    Engin load 2



    Uploaded with ImageShack.us

    Injection time



    Uploaded with ImageShack.us

    Injection time correction



    Uploaded with ImageShack.us

    Lambda 1,2,3



    Uploaded with ImageShack.us

    Lambda 1,2,3,



    Uploaded with ImageShack.us

    Lambda 1,2,3



    Uploaded with ImageShack.us

    Lambda integrator



    Uploaded with ImageShack.us

    Spark advance



    Uploaded with ImageShack.us

    Wydaje mi sie ze sondy pracuja ok Dwie przed katami daja równiutkie wykresy natomiast trzecia jak zwykle ( po zakupie auta byla sprawdzana) ospala i oscyluje w okolicach srodka 0,5V

    Zrobilem test przeplywki ( jest nowa) Na wolnych jest kolo 11kg/h natomiast przy odcieciu 330 kg/h
    Ostatnio edytowane przez Szef ; 18-03-2012 o 20:37
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a czemu nie eksporty, tylko kto czyta te wykresy a eksporty to chętnie, zawsze można wtedy eksporty ustawic po swojemu.
    - a do tego ECu ME 7.3.1 to raczej program do odczytu parametrów adaptacyjnych po EOBD, czyli Short oraz Long a nie FRA1 i DTV1.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-03-2012 o 15:10
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Hej,
    Myślę, że możemy połączyć nasze siły w diagnostyce ME7.3.1 w tamtym wątku

    Coś co mnie zastanawia - przepływ powietrza, piszesz 330kg/h przy odcince, pytanie czy test był w czasie jazdy czy na postoju? U mnie w czasie jazdy przy odcince na 2-jce wyszło 420kg/h.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Witam Krusz
    Właśnie pisalem do ciebie PW w tej sprawie

    Wszystkie testy robione byly na postoju Przeplywka jest nowa oryginalna BOSCH ale moge ja jutro pomierzyc w trakcie jazdy Chyba na 2 do odciecia wystarczy ??

    Jak mozesz rzuc okiem na moje lambdy. Widzialem ze wymieniłes u siebie ta 3 za katem Jak ona teraz sie zachowuje ??

    Jesli mozesz to sprawdz jeszcze w testach czy mozesz uruchomic drugi bieg wentylatora ??




    ---------- Post added at 20:57 ---------- Previous post was at 20:55 ----------

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - a czemu nie eksporty, rzadko kto czyta te wykresy a eksporty to chętnie, zawsze można wtedy eksporty ustawic po swojemu.
    - a do tego ECu ME 7.3.1 to raczej program do odczytu parametrów adaptacyjnych po EOBD, czyli Short oraz Long a nie FRA1 i DTV1.
    Ad1) Jeszcze nie opanowalem eksportow :/ Dzis pierwszy raz sie z tym mocowalem
    Ad2) Mozesz cos polecic ?? Ja jestem zielony w tym temacie
    Ostatnio edytowane przez Szef ; 18-03-2012 o 21:02
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    W wątku masz moje logi, jak w FESie klikniesz na zakładkę graph, i potem "import" to możesz sobie załadować moje logi.
    Z tym, że jak Bubu zauważył, w moich logach musisz podmienić . na , zależnie od ustawionego separatora w Windowsie.


    Tak samo, po zastopowaniu logowania, jak klikniesz "export" możesz zapisać swoje logi - łatwiej takie coś analizować.

    Moja nowa zachowuje się podobnie jak twoja - wiem tylko tyle, że powolnie reaguje na obroty silnika. Poprzednia stała jak wryta...
    Sam też nie bardzo wiem jak analizować te wykresy, narazie uczę się je zbierać.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    No to wyglada ze bedziemy sie uczyc razem
    We dwóch zawsze latwiej i mozna podeprzec sie danymi z blizniaczego autka
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dla sprawdzenia MAF-a jest dobry test bączka.
    - trochę lepszy bo nie daje obroty silnika do odcięcia.
    - test jest w czasie jazdy na I biegu, do obrotów 5.000, aby tylko ECu nie odcieło.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-03-2012 o 08:08
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Test bączka

    Czyli poprostu zapinam 1 bieg i rozpedzam sie do 5000 obr/min ?? Rozumiem że gaz w podłodze ??
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

Podobne wątki

  1. diagnostyka unidiag alfa 166 2.0TS 1998r
    Utworzone przez blandor w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-12-2009, 13:18
  2. unidiag
    Utworzone przez ursusc360 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-11-2009, 21:10
  3. UNIDIAG do 2.5 V6
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2009, 17:12
  4. [156] Diagnostyka przepływomierza - UniDiag
    Utworzone przez gord w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 12-02-2009, 10:43
  5. Unidiag
    Utworzone przez marcin_512 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-12-2008, 18:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory