Witam.
Mam w swojej GTV6 silnik z 75 z 91 roku ( najprawdopodobniej 162B6C ).
Silnik miał zbyt niskie obroty.
Po sprawdzeniu wszystkich węży okazało się że brał lewe powietrze. Teraz gdy już nie ma przedmuchów silnik pracuje dużo równiej ale faluje obrotami. Na zimnym silniku utrzymuje obroty koło 1500 natomiast gdy się nagrzeje to faluje obrotami między 1000 - 16000 ( około ).
Gdy zdejmę któryś z węży doprowadzający powietrze lub wyjmę wtyczkę od przepływomierza to silnik pracuje normalnie na prawidłowych obrotach. Wygląda na to że komputer wariuje i źle dawkuje powietrze. Jutro będę miał nowy filtr powietrza bo na aktualnym też mogą być przedmuchy. Obawiam się jednak że może to nic nie pomóc.
Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny? Komp ? Przepływomierz? ten ponoć był tylko taki sam w 75 3.0 i 155 2.5 TD więc z znalezieniem innego aby go podpiąć dla sprawdzenia mogą być problemy. Jakieś pomysły?