Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Problem z obrotani 3.0 V6 12V

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Stefan116
    Dołączył
    03 2006
    Mieszka w
    Puławy - Pysznica
    Auto
    GT 1300 Junior 1974r.
    Postów
    832

    Domyślnie Problem z obrotani 3.0 V6 12V

    Witam.
    Mam w swojej GTV6 silnik z 75 z 91 roku ( najprawdopodobniej 162B6C ).
    Silnik miał zbyt niskie obroty.
    Po sprawdzeniu wszystkich węży okazało się że brał lewe powietrze. Teraz gdy już nie ma przedmuchów silnik pracuje dużo równiej ale faluje obrotami. Na zimnym silniku utrzymuje obroty koło 1500 natomiast gdy się nagrzeje to faluje obrotami między 1000 - 16000 ( około ).
    Gdy zdejmę któryś z węży doprowadzający powietrze lub wyjmę wtyczkę od przepływomierza to silnik pracuje normalnie na prawidłowych obrotach. Wygląda na to że komputer wariuje i źle dawkuje powietrze. Jutro będę miał nowy filtr powietrza bo na aktualnym też mogą być przedmuchy. Obawiam się jednak że może to nic nie pomóc.
    Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny? Komp ? Przepływomierz? ten ponoć był tylko taki sam w 75 3.0 i 155 2.5 TD więc z znalezieniem innego aby go podpiąć dla sprawdzenia mogą być problemy. Jakieś pomysły?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Ja Ci tylko powiem że jak ona się kręci do 16 tysięcy to biorę od ręki

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar orazio
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    alfa romeo 75
    Postów
    86

    Domyślnie

    Mi też falowały obroty po rozgrzaniu silnika w 155 V6. Pomogło czyszczenie przepustnicy. Była zalepiona mazią, która widać po rozgrzaniu topiła się i ogłupiała komputer. Taki najprostszy mam pomysł.

    Pozdrawiam

  4. #4

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Stefan116
    Dołączył
    03 2006
    Mieszka w
    Puławy - Pysznica
    Auto
    GT 1300 Junior 1974r.
    Postów
    832

    Domyślnie

    Dzięki za rady. Weekend mam zajęty ale po niedzieli będę działał to dam znać jeśli coś ustalę. Na razie wymieniłem filtr powietrza tak że teraz jest super szczelny ale tak jak się spodziewałem nic to nie dało.

    grzybek_bgi - pomyłka jak by się kręcił do 16tyś to bym go nie sprzedał

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Nie rób żadnych kombinacji z innymi kompami i przepływkami, bo pewnie i tak nie zadziała. (najmniejsze prawdopodobieństwo, że komp padł)
    Przy falujących obrotach:
    -sprawdź 7 wtryskiwacz (zimnego rozruchu) czy nie przecieka i leje kiedy nie powinien ( po rozgrzaniu)
    -sprawdź AAV, czyli zawór zimnego powietrza (ten zamykany solenoidem) czy się nie zawiesił i się nie domyka
    -lewe powietrze (może czegoś nie znalazłeś)
    -stan oringu zaworu ustalającego obroty jałowe (ten w kolektorze)
    -podepnij manometr i sprawdź ciśnienie paliwa (2.3-2.7 bara na jałowych)
    -sprawdź ustawienie przepustnicy (czy się domyka)
    -a co za tym ustawienie TPS'a

    To tak na dobry początek.
    pzdr.
    1984 GTV6 3.2 24V

  7. #7
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    odepnij sobie zawor od wolnych (jest na glowicy od pasazera) i zasle obwod zobacz oprawe. spr czy jest napiecie na selenoidzie. aha no i ustaw wlasciwie domykanie przepustnicy
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Stefan116
    Dołączył
    03 2006
    Mieszka w
    Puławy - Pysznica
    Auto
    GT 1300 Junior 1974r.
    Postów
    832

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za dobre rady.
    Dzisiaj wymieniłem wszystkie przewody idące do dolotu i kolektora ( w sumie 7 gum ) i Alfa uspokoiła swoją pracę. Silnik teraz i na ciepłym i na zimnym pracuje równiutko. Ciągle jeszcze chyba ma za wysokie obroty ale nie było już dzisiaj sił do walki.
    PS wie ktoś gdzie można dostać jakieś dobrej jakości przewody? Ja kupiłem pod wymiar średnicy z gumy cięte na wymiar ale jak twierdzi znajomy to pomimo zalanych w nich drucików ( coś w rodzaju wzmocnienia - guma do ciśnień do paliwa i oleju ) nie są wytrzymałe na dłuższą metę. Oryginalne były w oplocie ale po 29 latach miały już prawo poparcieć.
    PS w jaki sposób można poza regulacją śruby przy przepustnicy i przepływomierzu regulować obroty?

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Pod żadnym pozorem, nie reguluj jałowych za pomocą śruby przy przepustnicy ani przepływki! Później są problemy ze spalaniem, pracą etc. Jałowe regulujesz zaworem, który jest wkręcony w kolektor z boku (post 83') lub pod przepustnicą (pre 83'). Jałowe ustalasz za pomocą dwóch kluczy. Są to dwie tuleje (jedna z gwintem) które jak dokręcisz sciskają gumowy oring który zmniejsza światło przepływu powierza do kolektora. Ten oring o czym pisałem w poprzednim poście warto by profilaktycznie wymienić.
    pzdr!

    81'-83'





    84'-87'
    1984 GTV6 3.2 24V

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    A niech to szlag - w swojej 164 v6 zrobiłem obroty właśnie śrubą na przepustnicy.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 18:18
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory