Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 60

Temat: Alfa Romeo 75 - warto?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    692

    Domyślnie Alfa Romeo 75 - warto?

    Witam

    Jak większość miłośników motoryzacji, marzy mi się samochód "na niedzielę". Taki nietuzinkowy, szybki, dający dużą frajdę z jazdy. Innym się podobać nie musi, mam to w głębokim poszanowaniu. Koszty utrzymania nie są aż tak ważne, bo to ma być "auto do zabawy". Oczywiście wszystko bardzo przyszłościowo, bo póki co to ledwo ze swoją bellą wyrabiam finansowo

    Początkowo myślałem o Alfie GTV 3.0V6 lub 3.2V6. Ale w pewnym momencie pomyślałem, że może jednak coś z tylnym napędem? 75 z V6 jest cholernie szybka, zakup nawet bardzo dobrej sztuki to połowa wydatku na GTV 3.0V6 (o 3.2 nawet nie mówię ), a jest to auto zdecydowanie nietuzinkowe - mocny silnik, napęd na tył, transaxle. Jeździ tego bardzo mało po naszych drogach (no cóż, wygląd jest mocno nienowoczesny).

    Czy Waszym zdaniem Alfa 75 spełni moje oczekiwania? Słaba dostępność części, konieczność wykonywania niektórych napraw we własnym zakresie, to mnie nie przeraża. Liczy się fun z jazdy.

    PS
    Mina karka/dresa w BMW (pseudo)M3/5 czy innym golfie III "GTI" musi być piękna, jak taki karton objedzie go z każdej strony wedle uznania...

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ZENDER
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    laski
    Auto
    SAAB 9-3 AERO CABRIO , ALFA 75 TS Recaro
    Postów
    277

    Domyślnie

    Alfa 75 v6 już nie kosztuje tyle co polowa GTV

    A przyjemność z jazdy i kierowania - Nieziemska

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,304

    Domyślnie

    Alfa 75 kosztuje połowę, ale nie GTV, tylko GTV6. Jeśli ktoś w Polsce nie będzie chciał sprzedać (wątpliwe), to możesz zacząć składać pieniądze, bo będzie Ci potrzebne jakieś 4.000 EUR. I kilka tys. PLN na rejestrację (akcyza powyżej 2 litrów 18,6% + 500 zł opłaty ekologicznej, reszta to już drobiazgi przy tym) i pierwszy wkład, żeby mieć pewność, że coś się zaraz nie urwie .
    Jak chcesz mieć samochód do zabawy na niedzielę, lepiej rozejrzyj się za E30 - wyjdzie sporo taniej, a radocha porównywalna. Jeśli będziesz szukał 75, to raczej Twin Sparka - są sporo tańsze, części łatwiej dostępne i też dużo tańsze (bo zazwyczaj pasują od 1.6 do 2.0 TD), a osiągi całkiem przyzwoite (do tego rozkład mas 50/50 - V6 tego nie ma, więc jest nieco bardziej podsterowna). No ale oczywiście na końcu każdy i tak chciałby mieć V6 .
    V6 2.5 ma takie sobie osiągi (na poziomie Twin Sparka), ale z racji małej ilości egzemplarzy będzie bardziej szedł w cenę, gdybyś chciał kiedyś sprzedać.
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 24-06-2013 o 13:17
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    692

    Domyślnie

    BMW E30 nie, zdecydowanie nie Nie mam nic do BMW, ale po pierwsze E30 nie podoba mi się, a po drugie (najważniejsze) jednak chcę, żeby to auto do zabawy miało scudetto na masce Chyba, że będzie mnie stać na trójząb lub czarnego konia, ale to mniej realne
    Jeśli faktycznie 3.0 V6 tyle kosztuje, to zrezygnuję z tego silnika i będę szukać TSa. Zamiast dać tyle za 75 V6 wolałbym dozbierać do GTV6 (ach, te koszta...).

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,304

    Domyślnie

    Sugeruję zerknąć na tę ASN-kę, którą wrzuciłem do "Ciekawych ogłoszeń", bo cena jest dobra i wygląda nieźle. Poniżej TS-a nie ma co schodzić, bo szpery brak...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Za jakiś czas będę w Krakowie moją 75, ts nie daje tyle funu co v6. Za dobrą v6 trzeba liczyć przynajmniej koło 12 tys. plnow i pakiet startowy na wypadek usterek. Też gorzej z niektorymi gratami wzgledem tsa, ale podtrzymam opinię, że ts nie da tyle radochy co v6
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    692

    Domyślnie

    Bimsky daj znać jak będziesz w Krk, chętnie obejrzę autko, jeśli pozwolisz. Jakbyś mnie przewiózł, to już było by super Oczywiście jakieś piwko się znajdzie

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Vka to Vka nic tak nie daje frajdy jak ten silnik on nie drze się jak TS tylko buczy jak ŻUBR

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    692

    Domyślnie

    Tak się zastanawiam ciągle i powiem Wam, że wybór jest na prawdę trudny... Z jednej strony 75 - ostatnia prawdziwa Alfa, transaxle i te sprawy, ale są też (chyba tańsze w utrzymaniu) 145/146 z bokserem. Wiadome, zupełnie inna liga, zupełnie inne własności jezdne, ale bokser to bokser. A o te trzeba dbać, bo mało porządnych alfickich bokserów jeździ po drogach. Albo może dozbierać konkretniejszą gotówkę i pójść w Alfettę, GTV6, Giulię, Giuliettę... Ewentualnie za kasę na te ostatnie kupić dwa poprzednie (75+145)... Czemu to takie trudne?

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,684

    Domyślnie

    Wyluzowałeś z tą 145 To już chyba/na pewno 33 lepsza...

Podobne wątki

  1. warto czy nie warto Alfa Romeo GT 1.9
    Utworzone przez rifle w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-10-2010, 17:45
  2. [156] Alfa Romeo 156 - warto?
    Utworzone przez Arczox w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-01-2010, 23:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory