Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Dziwne skoki temperatury w jtd ;/

  1. #1
    pollo89
    Gość

    Domyślnie Dziwne skoki temperatury w jtd ;/

    Witam,

    Mam następujący problem : póki jade w miare równo i nie zatrzymuje sie temperatura pokazuje mniej więcej 80 - 85 stopni, jak przycisne koło 190 km/h nawet jadąc dłuższy czas przy takiej prędkości temperatura trzyma w okolicach 90 stopni. Problem zaczyna się przy wolniejszej jeździe, dużej ilości manewrów przy małych prędkościach i staniu w korkach wtedy temperatura dosyc szybko skacze na 100, 110 stopni i chłodzi ją wentylator co chwile... O co chodzi ?

    Tak przy okazji pytanie do użytkowników 2.4 jtd - czy w tym silniku jest coś takiego jak ograniczenie obrotów ? Bo mam coś takiego że przy przekroczeniu 4 tysięcy obrotów auto samo mnie hamuje tak jakby samo sobie zbijało obroty... To samo jest przy 5 biegu na autostradzie 200, 205 km/h i nagle przystopowanie ;/

    Z góry dzięki za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar Zomeba
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Barlinek, Poland
    Auto
    156 3.2 V6 GTA
    Postów
    168

    Domyślnie

    Ja bym powiedział, że chłodnica do wymiany. Jesli twoja 156 jest z 98r to tymbardziej stawiałbym na pogniłą chłodnicę, nie ma co ukrywac , że chłodnice w 156 lubią się zestarzeć^^ i nie chłodzą tak jak należy. Przy wyższych prędkościach temp jest w normnie bo powietrze intensywnie wpada na chłodnicę przez kratkę w zderzaku i chłodzi ciecz, jak zwolnisz to wiadomo - wentylator próbuje chłodzić ale widać sobie nie radzi, bo 110 to ewidentnie za dużo. U mnie max w korkach jest 92-94. Obejrzyj chłodnicę czy nie ma na niej biełego nalotu na żeberkach, oceń w jakim jest stanie.

    Ja bym na twoim miejscu oszczedzał silnik i nie katował go 4000rpm lub większymi tylko po to, by magiczne 200km/h jechać. Panewy błagają o zmiłowanie

    Tak przy okazji zobacz tabelę i VMAX swojego silnika:

    Model: 2.4 JTD
    Cyl/Zaw: R5 /10v
    Poj: 2387 cm3
    Moc: 103 kW (140 KM) @4000 obr./min.
    Moment obr: 304 Nm@1800 obr./min.
    0-100: 9,4
    V-MAX: 205
    Spalanie: 8,9/5,4/6,7

    Tabelka do wglądu tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_156

    Mówisz że przy 205km/h nie idzie dalej. A ile ty byś chciał? ;D
    Ostatnio edytowane przez Zomeba ; 17-06-2009 o 00:22
    http://www.forum.alfaholicy.org/signaturepics/sigpic575_4.gif

  3. #3
    pollo89
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zomeba Zobacz post
    Ja bym powiedział, że chłodnica do wymiany. Jesli twoja 156 jest z 98r to tymbardziej stawiałbym na pogniłą chłodnicę, nie ma co ukrywac , że chłodnice w 156 lubią się zestarzeć^^ i nie chłodzą tak jak należy. Przy wyższych prędkościach temp jest w normnie bo powietrze intensywnie wpada na chłodnicę przez kratkę w zderzaku i chłodzi ciecz, jak zwolnisz to wiadomo - wentylator próbuje chłodzić ale widać sobie nie radzi, bo 110 to ewidentnie za dużo. U mnie max w korkach jest 92-94. Obejrzyj chłodnicę czy nie ma na niej biełego nalotu na żeberkach, oceń w jakim jest stanie.

    Ja bym na twoim miejscu oszczedzał silnik i nie katował go 4000rpm lub większymi tylko po to, by magiczne 200km/h jechać. Panewy błagają o zmiłowanie
    Auto z 2000 roku. Nie chodzi o magiczne 200 ale o to że po prostu jak jade często koło 23 z pracy, autostrada pusta, do domu czasem sie śpieszy... Tylko czy to normalne że 4000 obrotów na każym biegu i obroty wyhamowują skoro do tych 4000 idzie równo i ładnie sie wkręca ? Jeździłem juz sporo silnikami diesla np tds czy hdi i nie spotkałem się po prostu z czymś takim...

    Jeśli chodzi o chłodnice to raczej gdzies podjade bo nie wiem czy sam będe w stanie zdiagnozowac jej stan...

    A jakie byłby objawy walniętego termostatu ?

    Jeśli chodzi o pytanie ile bym chciał ? - dużo ;p - oczywiście żartuje ale tak poważnie to może źle się wyraziłem nie chodziło mi o jakieś straszne prędkości, obroty itp tylko po prostu trzy albo cztery razy się zagapiłem i doszło do tych 4000 a nie spodziewałem sie takiej reakcji silnika(szarpnięcia i wyhamowania) zwykle jeżdze tak że zmieniam biegi przy 2500 albo 3000 obrotów ale zdarza się chyba każdemu zakręcic wyżej bo są takie sytuacje...
    Ostatnio edytowane przez pollo89 ; 17-06-2009 o 00:24

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Normalne że jak przekroczysz obroty mocy maksymalnej (4200obr/min) to jest tak jakby się spadochron otworzył. A pompę wody amieniłes z rozrzadem - bo wygląda na to że to ona nie daje dobrego obiegu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    witaj
    polecam sprawdzic prace wentylatora, pewnie 1bieg sie nie wlacza,
    ewentualnie umyc chlodnice myjka cisnieniowa-tylko ostroznie-bardzo latwo ja uszkodzic,nie uzywaj koncowki wirujacej i zbyt blisko nie zblizaj koncowki do chlodnicy

    pozdrawiam

  6. #6
    pollo89
    Gość

    Domyślnie

    Tak, rozrząd był wymieniany przy 150 tys km razem z pompą (przynajmnej takie widziałem faktury) teraz mam przejechane troche ponad 160 tys. Co do pierwszego biegu wydaje mi się że sie włącza bo najpierw wentylator słychac przy niższej temperaturze dośc cicho a przy wyższej słychac go dużo głośniej.

    Jak sprawdzic działanie pompy wody i chłodnicy ? Nie chciałbym wymienic czegoś a problem i tak zostanie...

  7. #7
    biedziak
    Gość

    Domyślnie

    witam.
    ja podobne objawy mialem przy walnietej chlodnicy, nigdzie nie bylo widac zadnego uszkodzenia. dopiero sciagniecie wentylatora odslonilo ogromna dziure. sprawdz na poczatek zeberka na samym dole chlodnicy, jest szansa ze wyczujesz uszkodzenia reka. mnie posypala sie tez w tym miejscu. to poczatek objawow uszkodzenia, pozniej zobaczysz plamy pod zderzakiem i plynu ciagle bedzie malo.
    pozdrawiam.

  8. #8
    Irokez
    Gość

    Domyślnie

    Moja chłodnica też nie miała chyba połowy lamelek, reszta po przejechaniu palcem sypała sie. Objawy identyczne.

    Po wymianie jest gites.

  9. #9
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    co do tego kręcenia w obroty to mam 2,4 jtd i ponad 5 tys na każdym biegu wychodzi spokojnie v max jak jechałem to wskazało 230

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Żaden JTD nie przekroczy 5tys obr / min, więc nie pisz głupot kolego...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [145] Dziwne skoki na wskazówce temperatury wody
    Utworzone przez bLuBooO w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-04-2012, 14:58
  2. [156] Dziwne skoki temperatury
    Utworzone przez szymon w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-04-2009, 10:37
  3. [166] Skoki temperatury w 3.0 V6
    Utworzone przez szerszeń w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-11-2008, 23:07
  4. [156] Dziwne "skoki" obrotow na 5 i 6 biegu przy p
    Utworzone przez Lord Jim w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-02-2008, 09:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory