witam, chcialbym zapytac czym jest spalanie stukowe ponieważ silniki mają te czujniki i chciałbym zapytać jaki jest objaw gdy te czujniki są nie sprawne i dochodzi do spalania stukowego.
witam, chcialbym zapytac czym jest spalanie stukowe ponieważ silniki mają te czujniki i chciałbym zapytać jaki jest objaw gdy te czujniki są nie sprawne i dochodzi do spalania stukowego.
Na seryjnej mapie paliwa/zapłonu stukowego nie uświadczysz.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
w internecie znajdziesz wiele na ten temat, np. http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe
czujnik wychwytuje takie zjawisko i opóźnia zapłon
czujnik temperatury zasysanego powietrza jest wykorzystywany w celu uniknięcia takiego zjawiska, przy zbyt gorącym powietrzu wysterowuje zapłon by nie doszło do spalania stukowego
verdebiancorosso
dobrze, ale jakie zadanie mają te czujniki spalania stukowego umieszczone na bloku.
Generalnie mają uchronić przed stukowym przy zalaniu strasznie syfiastego paliwa i ukropu pod maską. Nowe auta mają bardziej rozbudowaną elektronikę, i sterownik silnika nasłuchując KS'ów potrafi podciągnąć mocniej zapłon aby wykorzystać paliwo wysokooktanowe typu 100oktanowe V-power itp. jednak w Alfie nic takiego nie uświadczysz. Nie mniej jednak AR ma jak dla mnie bezpieczną mapę zapłonu, bynajmniej V6, w tej chwili mam zapłon miejscami zmodyfikowany na +14-16stopni względem fabryki i nigdy KS się nie odezwał przy upalaniu.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts