Witam,
od paru tygodni "reanimuję" Gtv 2.0TS z 1996 roku ECU Motronic M2.10.4;
wykonany został kompleksowy przegląd silnika (rozrząd ustawiony na fabryczne blokady, wymieniona sonda lambda, kompletny wydech, sprawdzony katalizator, sprawdzony dolot, nowy filtr powietrza, nowy przepływomierz.
Silnik ma problemy ze spalaniem stukowym w zakresie od 1800 obr.
Alfadiag i ECUscan czytają jednakowo kąt wyprzedzenia zapłonu :
bieg jałowy 800 obr - kąt 8,7 st
przdział 1500 1800 obr - kąt rośnie do 21 st.
1800 do 2500 obr - kąt 29 st
3000 i więcej kąt dochodzi do 40 st.
Wszystkie pozostałe parametry są w normie, ECU nie wykrywa błędów.
Parametry adaptacji - TRA 6,2 do 12,3, FRA - 0.Po konsultacji z Kolegą kudlaty_bytom (dziękuję za sprawdzenie parametrów) wyprzedzenie zapłonu wydaje się OK.
Kolega bubu321 (dziękuje za sugestie) radzi sprawdzić czujnik spalania stukowego.
Czy ktoś "walczył" z podobnym problemem.